قطعات خودرو

معرفی سوزوکی جیمنی راینو با تغییرات جالب ظاهری اما بدون افزایش قدرت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، سوزوکی نسخهٔ ویژه‌ای از جیمنی را با نام راینو معرفی کرده که از ویژگی‌های ظاهری خاصی بهره می‌برد و تنها ۳۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

 

سوزوکی جیمنی یکی از خواستنی‌ترین آفرودرهای حال حاضر جهان محسوب می‌شود که متأسفانه در ایالات‌متحده به فروش نمی‌رسد. بااین‌حال، این خودرو در بسیاری از بازارهای سراسر جهان عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها مالزی است. حال سوزوکی نسخهٔ ویژه‌ای از جیمنی را برای این کشور معرفی کرده است که راینو نام دارد. به گفتهٔ سوزوکی مالزی، این صرفاً یک ارتقاء ظاهری است که نمای جذاب‌تری به آفرودر کوچک ژاپنی می‌بخشد.

 

برچسب‌های رنگی روی بدنه، جلوپنجرهٔ سبک کلاسیک، گل‌پخش‌کن‌های قرمزرنگ و کاور چرخ زاپاس با نشان کرگدن از ویژگی‌های این نسخهٔ ویژه هستند. البته همهٔ تغییرات جیمنی راینو ادیشن فقط ظاهری نیستند چراکه زیر خودرو یک پانل محافظ جدید برای دیفرانسیل در نظر گرفته شده و روی رکاب‌ها و پایین سپر جلو هم روکش آلومینیومی دیده می‌شود که از خودرو در برابر ضربات جزئی در مسیرهای آفرود محافظت خواهد کرد.

 

در داخل جیمنی راینو شاهد فضای آشنایی هستیم که با کف‌پوش‌های جدید DLX و طرح تمام مشکی تزئین شده است. هرچند ممکن است این فضای مشکی در نگاه اول خسته‌کننده به نظر برسد اما به گفتهٔ سوزوکی، تجسمی از سادگی و دوام خواهد بود. یک نمایشگر لمسی در بالای داشبورد دسترسی به اپل کارپلی را فراهم می‌کند درحالی‌که صندلی‌های عقب با نسبت ۵۰:۵۰ تا می‌شوند تا فضای بار مسطحی فراهم گردد.

 

 

زیر کاپوت خودرو اما هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور هستیم. این نیرو از طریق سیستم AllGrip سوزوکی با ضریب سنگین به هر چهارچرخ می‌رسد. انتقال نیروی این موتور چهار سیلندر هم فقط از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. سوزوکی مالزی تنها ۳۰ دستگاه از جیمنی راینو تولید خواهد کرد اما همین تغییرات ظاهری در قالب یک کیت مجزا برای نمونه‌های کنونی جیمنی هم قابل سفارش خواهد بود. قیمت این خودرو از ۱۷۴,۹۰۰ رینگت معادل ۳۷,۷۹۵ دلار آغاز می‌شود.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *