قطعات خودرو

رضوانی: آئین‌نامه‌ی واردات خودرو نیاز به اصلاح اساسی دارد

رضوانی: بازار خودرو شرایط آشفته‌ای دارد

 

به گزارش قطعات خودرو آئین نامه‌ی واردات خودرو علی‌رغم ابلاغ به واحدهای اجرایی، هنوز اجرا نشده زیرا به نظرکارشناسان صنعت خودرو ایرادات زیادی داشته و نیاز به تغییرات اساسی دارد. به نظر بهنام رضوانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، این آئین‌نامه باید اصلاح شود.

وی در این خصوص گفت: واردکنندگان خودرو هیچ ضمانتی در مورد ارائه‌ی خدمات پس از فروش به این خریداران این خودروها نمی‌دهند. این در حالی است که در آئین‌نامه‌ی واردات خودرو بر لزوم ارئه‌ی خدمات پس از فروش برای این خودروها تاکید شده است اما این مورد کاملا اجرا نمی‌شود.

در آئین‌نامه‌ی واردات خودرو تمامی موارد ازجمله خدمات پس از فروش پیش‌بینی شده اما در برخی موارد ضمانت اجرایی لازم را ندارد زیرا این آئین‌نامه دارای مشکلات اساسی است. در حال حاضر واردات خودرو توسط واردکنندگان و خودروسازان خاص و معدودی انجام گرفته و هیچ نوع اطلاعاتی از کشور مبدا، قیمت آنها، شرکت های واردکننده و میزان ارز اختصاص یافته به این امر، در دسترس نیست.

آئین‌نامه‌ی اجرایی واردات خودرو نیازمند اصلاحات اساسی بوده و باید طوری تدوین شود تا همه‌ی مردم مجوز واردکردن خودرو را داشته باشند. در جلساتی که اعضای کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صمت داشتند، این موارد مطرح شده و قرار بر تسریع روند واردات خودرو وساماندهی اصولی بازار خودرو شد. زیرا بازار خودرو شرایط آشفته‌ای دارد و آئین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های متعددی صادر شده که مانع فعالیت درست این بازار می‌شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *