جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

خروج کاسب از بازار = خروج تجربه

سید حسن میرموسوی اظهار کرد: سابقه حضور من در بازار ۳۵ سال است. در ابتدا فعالیت خود را به صورت تجربی آغاز کرده و بعد از کسب تجربه، کار تولید را شروع کردم. با تولید دو قلم جنس کار آغاز شد و امروز نزدیک به ۴۰۰ قلم را پوشش می‌دهیم. تولیدات ما در بخش سیستم قطعات ترمز خودرو برای خودروهای داخلی است.

وی در خصوص شرایط بازار ادامه داد: متأسفانه وضعیت بازار مطلوب نبوده و نوسانات نرخ ارز مدیریت بازار را در دست گرفته است. از آنجایی که شرکت ما شناخته شده است، در بازار دچار چالش نیستیم اما انتظار داریم تمامی تولیدکنندگان در شرایطی منصفانه فعالیت کنند.

این فعال بازار لوازم یدکی توضیح داد: از آنجایی که کار با کارخانه‌های خودروسازی با سیاست‌های ما همخوانی نداشت، جامعه هدف خود را بازار افتر مارکت انتخاب کردیم. پایگاه توزیع شرکت آذین قطعه ایمن ایرانیان در بازار فعال بوده و با نمایندگان خود در سراسر کشور در ارتباط هستیم.

مدیر شرکت آذین قطعه ایمن ایرانیان درباره حضور در نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو تهران افزود: شرکت در نمایشگاه‌ها به امر برندسازی کمک شایانی می‌کند. هنگامی که ما در نمایشگاه حضور می‌یابیم، نمایندگان وابسته به شرکت نیز با دلگرمی بیشتری فعالیت می‌کنند چرا که در بخش تبلیغات از اطمینان بیشتری برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: سیستم قطعات ترمز خودرو بخشی بسیار تخصصی بوده و کمتر کسی به آن وارد می‌شود و با حضور در نمایشگاه‌ها، ارتباط مؤثرتری با متقاضیان برقرار می‌کنیم.

این فعال قطعه‌ساز در خصوص وضعیت تولید خود تشریح کرد: اولین قطعه‌ای که در سیستم قطعات ترمز نتا ست که شرکت‌های بسیاری به تولید آن مشغول هستند. از آنجایی که هدف ما ارائه قطعات خاص بوده، به بخش‌های خاص وارد شده‌ایم.

وی افزود: ما ۴۰۰ قلم در سیستم قطعات ترمز خودرو در بخش بوستر تا چرخ را تأمین می‌کنیم که بوستر خود به تنهایی شامل ۱۲۰ تا ۱۳۰ قطعه است. مواد اولیه و تمامی دستگاه‌ها از داخل کشور تأمین شده و از نظر تکنولوژی نیز برای ماندگاری در بازار باید همیشه در حال به‌روزرسانی باشیم. به همین جهت در تلاش هستیم که با تکنولوژی و علم روز گام برداریم.

سید حسن میرموسوی گفت: قاعدتاً سیستم ترمز خودروهای داخلی با خودروهای خارجی قابل مقایسه نیست اما ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که کالای درجه یک با حضور کارشناسان مجرب تولید و به بازار افتر مارکت تزریق کنیم. این فعال بخش تولید توضیح داد: معضل اصلی ما در بخش نیروی انسانی، بحث آموزش است. متأسفانه نیروهای کار به طور تجربی وارد شده‌اند و از پایه آموزش ندیده‌اند. پتانسیل آموزشی بیشتری در این بخش وجود داشته و وجود مراکز آموزشی در بخش قطعات خودرو و سیستم‌های خودرویی بسیار حس می‌شود.

وی در خصوص موانع تولید افزود: تولیدکننده از دولت انتظار حمایت ندارد بلکه توقع داریم مسیر کسب‌وکار را همراه کند. حوزه ما در بخش افزایش شاخص‌های استاندارد قرار نگرفته است، اما ما از این منظر نیز هیچ مشکلی نداریم و جنس باکیفیت‌مان در تمامی مراحل آماده بررسی است.

میرموسوی ادامه داد: سبد کالای شرکت آذین قطعه ایمن ایرانیان ۸۰ درصد اقلام سیستم قطعات ترمز را شامل شده و در تلاش هستیم ۲۰ درصد باقی‌مانده را نیز تأمین کنیم. از آنجایی که ۳۵ سال است در بازار حضور داریم، خوشبختانه با ایجاد اعتماد توانستیم مسیر برندسازی خود را به درستی طی کنیم.

این تولیدکننده قطعات خودرو تصریح کرد: طبق قانون کشور، اقلامی که از طریق تولیدات داخل تأمین می‌شود، اجازه واردات ندارد. این قانون به نفع تولیدکننده بوده و در واقع ما رقبای خارجی نداریم. بازار نیز شامل چهار شرکت تولیدکننده در حوزه سیستم ترمز خودرو است که ما از این مسئله استقبال می‌کنیم. وجود رقیب و بازار رقابتی باعث افزایش کیفیت شده و انگیزه برای پیشرفت ایجاد می‌کند.

مدیر شرکت آذین قطعه ایمن ایرانیان در خصوص این شرکت توضیح داد: ۱۵ نمایندگی در سراسر کشور فعال هستند. دریافت نمایندگی از شرکت ما شرایط خاص خود را داشته و ما محدودیت برندی نداریم. نمایندگان ما علاوه بر فروش محصولات شرکت آذین قطعه ایمن ایرانیان، می‌توانند سایر برندها را نیز در مغازه خود به فروش برسانند. سیاست ما این است که به افرادی که می‌توانیم ارتباط بهتری داشته باشیم، نمایندگی عطا کنیم.

وی در خصوص تقلب اذعان داشت: پشت هر برندی زحمتی نهفته است و عده‌ای قصد دارند از زحمات دیگران سوءاستفاده کنند. این افراد با تولیدکنندگان قطعه که قالب شرکت‌های قطعه‌ساز معروف در اختیارشان قرار دارد، ارتباط گرفته و با همکاری یکدیگر به تقلب می‌پردازند. موسوی افزود: شرکت آذین قطعه ایمن ایرانیان در گذشته با نام دیگری در بازار فعال بود اما به دلیل افزایش تقلب با نام، شرکت و قالب‌های خود را تغییر داده و سعی کردیم با قراردادهای محکم‌تری با تولیدکنندگان قطعات وارد مذاکره و همکاری شویم.

این فعال قطعه‌ساز یادآور شد: ما با بخش‌های متفاوت زنجیره تأمین در ارتباط هستیم چرا که هر بخش باید در تخصص خود عمل کند. کمتر تولیدکننده‌ای می‌تواند ادعا کند که صفر تا صد کار توسط خودشان انجام می‌شود، چرا که این امر نیازمند سرمایه عظیمی است.

مدیر شرکت آذین قطعه ایمن ایرانیان گفت: شرکت آذین قطعه ایمن ایرانیان به طور مستقیم با ۱۰۰ نفر و غیرمستقیم با ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر در ارتباط است و سهم وسیعی از بازار را نیز در دست دارد. متأسفانه به دلیل عدم کیفیت قطعات خودروهای کارخانه‌های خودروسازی، هموطنان بعد از گذشت چند ماه مجبور به تعویض و تأمین قطعات از بازار افتر مارکت هستند.

موسوی ادامه داد: ما انتظار درک مردم را داریم. هموطنان ما شهروندان خوبی هستند و ما باید با شرافت به این عزیزان خدمت‌رسانی کرده و در واقع به آزار آنها نپردازیم. متأسفانه اعمال برخی از قوانین مسیر کسب‌وکارها را مختل می‌کند. شفافیت لازم است؛ اما باید به گونه‌ای عمل شود که موجب آزار افراد نگردد. برای مثال طرح شناسه کالا، شرکت‌های بزرگ را دچار چالش نکرده اما تولیدکنندگان و واردکنندگان ضعیف‌تر را به دلیل عدم توانایی در فراهم کردن شرایط طرح مذکور با مشکل همراه ساخته است. مادامی که یک فرد صنفی با ۴۰ سال سابقه از بازار خارج می‌شود، در واقع تجربه‌ای نیز می‌رود.

سید حسن میرموسوی، مدیرعامل شرکت آذین قطعه ایمن ایرانیان در پایان در خصوص ارتباط خود با اتحادیه گفت: خوشبختانه ما با اتحادیه در ارتباط بوده و با یکدیگر همکاری و تعامل داریم. ما به تمام وظایف خود عمل کرده و اتحادیه نیز با همراهی، ما را در مسائل قانونی راهنمایی می‌کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار