جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

برند مسئولیت پذیر نیازمند نیروی کار، کارآزموده است

نیروی کار کارآزموده؛ یکی از مهم‌ترین چالش‌های آینده صنعت قطعات خودرو کشور

نیروی کار کارآزموده یکی از مهم‌ترین چالش‌های آینده صنعت قطعات خودرو کشور است. بیشتر شرکت‌ها با مشکل کمبود نیروی انسانی ماهر دست به گریبان بوده و این مهم نقش بسزایی در آینده این صنعت دارد. نیروی کار متخصص، چه در بخش کارگری و چه در حوزه مدیریتی، می‌تواند در کمیت و کیفیت محصول نهایی بسیار مؤثر باشد. نیروی کار به منزله موتور محرکه خودرو است که اگر در این صنعت درست عمل نکند، در نهایت ازدهیب به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. شرکت تیزبین پیشرو کوشا علاوه بر تمرکز بر کیفیت کالا، ارتقاء دانش علمی در بهینه‌سازی قطعات خودرو، سرمایه خود را صرف نیروی انسانی متخصص کرده است. از این رو به گفتگو با مهندس امید سلمانی پرداختیم.

مهندس امید سلمانی به عنوان مدیر موفق هجدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با ماهنامه «قطعات خودرو» گفت: «وقتی نیروی انسانی زبده در شرکت فعالیت کند و بتواند به خوبی به شرح وظایف تعریف‌شده عمل کند، در قالب کار تیمی عملاً رشد اتفاق می‌افتد. یک سازمان تجاری و اقتصادی با این نیروهای خود شناخته می‌شود و نیروی انسانی سرمایه شرکت به حساب می‌آید.»

مدیر شرکت تیزبین پیشرو کوشا، غرفه برگزیده هجدهمین دوره نمایشگاه قطعات خودرو تهران، با اشاره به موضوع مسئولیت‌پذیری در نیروی انسانی ادامه داد: «اصلی‌ترین معیار برای یک نیروی انسانی مسئولیت‌پذیری است. وقتی بهترین نیرو در یک کار تخصصی در اختیار شرکت باشد اما روحیه مسئولیت‌پذیری در آن نباشد، به هیچ‌وجه کار به درستی پیش نخواهد رفت. روحیه مسئولیت‌پذیری از خانواده و مدرسه باید نهادینه شود و این موضوع مستقیماً به سیستم آموزش و پرورش کشور برمی‌گردد که امری بسیار مهم است.»

امید سلمانی با تأکید بر نقش دولت در تربیت نیروی انسانی مسئولیت‌پذیر گفت: «شاخصه نیروی کارآزموده مسئولیت‌پذیر این است که بتواند در چارچوب استراتژی تعریف‌شده در شرکت و بر اساس شرح وظایف، کارها را به خوبی پیش ببرد و هم‌افزایی نداشته باشد. این با تخصص متفاوت است. وقت‌شناسی، نظم، شادابی در کار و بروز خلاقیت از شاخص‌های مسئولیت‌پذیری است که باید مدنظر باشد.»

مهندس امید سلمانی با اشاره به دیگر شاخصه‌های نیروی انسانی کارآزموده گفت: «در کنار مسئولیت‌پذیری که متأسفانه بسیار مغفول مانده است، بحث تخصص، خلاقیت، مهارت و دانش نیز مطرح می‌شود که یک فرد را به نیروی انسانی زبده تبدیل می‌کند و این ساختار شرکت و بستر آن است که می‌تواند باعث رشد نیروی انسانی زبده شود.»

مدیر تیزبین پیشرو کوشا با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در این شرکت گفت: «وقتی همه ارکان یک مجموعه تولید همچون شرکت ما مسئولیت‌پذیر باشند، در نهایت این نشان تجاری، فرهنگ مسئولیت‌پذیری را در خود نهادینه کرده و پاسخگوی کالاهای ارائه‌شده خود در همه بخش‌ها خواهد بود. مسئولیت‌پذیری از نیروهای یک مجموعه به مشتری، نماینده و همه ارکان تولید تا فروش منتقل می‌شود و رضایت‌مندی را به همراه می‌آورد.»

وی ادامه داد: «ما با بهره‌گیری از بهترین اساتید دانشگاه، به‌کارگیری نیروی زبده مسئولیت‌پذیر، تمام تلاش خود را معطوف این گفتمان کرده‌ایم که مسئولیت‌پذیری از درون شرکت آغاز شده و این حس را به مشتری منتقل می‌کند که در قبال کالایی که دریافت می‌کند، شرکت مسئولیت کالاهای ارائه‌شده را نیز برعهده می‌گیرد و این بزرگ‌ترین سرمایه برای یک نشان تجاری است. این امر یک شبه رخ نمی‌دهد و ما در تیزبین پیشرو کوشا به واسطه بیش از 50 سال تجربه به این نقطه رسیده‌ایم و این مسئولیت‌پذیری نسل به نسل در مدیران منتقل شده و کارمندان و کارگران را نیز در همین راستا جذب و آموزش می‌دهیم.»

گفتنی است که تیزبین پیشرو کوشا با مدیریت امید سلمانی در هجدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران، از درب ترموستات بهینه‌شده پیشرانه XU7 با حضور ریاست اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران رونمایی کرد و به عنوان برگزیده این نمایشگاه انتخاب شد. تیزبین پیشرو کوشا با مسئولیت‌پذیری نسبت به جامعه و مشتریان خود، علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت، در تلاش است با استفاده از اساتید مجرب دانشگاهی، دانش و تجربه را به هم پیوند دهد و محصولات بهینه‌شده را به بازار عرضه کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار