قطعات خودرو

احتمال معرفی کانسپت مرسدس EQG در نمایشگاه مونیخ

به تازگی یکی از رسانه‌های آلمانی مدعی شده ما اوایل سپتامبر و در نمایشگاه خودروی مونیخ اولین نشانه‌ها از G کلاس الکتریکی را خواهیم دید. باور بر این است کانسپت EQG در این رویداد خودرویی به عنوان پیش‌نمایش نسخه تولیدی در سال آینده یا سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. هنوز مشخصات فنی این خودرو تائید نشده اما به جرات می‌توان گفت دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک در G کلاس الکتریکی وجود خواهد داشت.

بر اساس شنیده‌ها EQG یک خودروی الکتریکی مخصوص با پلتفرمی مختص خود نخواهد بود بلکه بیشتر به عنوان نسخه الکتریکی G کلاس‌های درون‌سوز به میدان خواهد آمد. خبر رسیده این خودرو تمامی قابلیت‌های آفرود نمونه‌های استاندارد را با باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی حدود ۵۰۰ کیلومتری ترکیب خواهد کرد.

دو پیشرانه الکتریکی این قدبلند لوکس نیز می‌توانند قدرت ترکیبی فراتر از ۵۰۰ اسب بخار داشته باشند که قطعاً چنین قدرتی به خاطر وزن بالای G کلاس جزو ضروریات خواهد بود. شایان ذکر است مرسدس G350d دیزلی وزن ۲۳۵۱ کیلوگرمی داشته در حالی که وزن AMG G63 به ۲۶۵۰ کیلوگرم می‌رسد. آیا EQG می‌تواند به وزن ۳ هزار کیلوگرم برسد؟ با نصب چنین باتری بزرگی احتمال چنین امری بعید نیست.

بر اساس ثبت‌های تجاری اخیر در اروپا، احتمالاً مرسدس در حال آماده‌سازی نسخه‌های EQG 560 و EQG 580 از G کلاس الکتریکی می‌باشد. ستاره سه پر دنیای خودرو در سال ۲۰۱۶ نام EQG را ثبت تجاری کرده است.

منبع: پدال

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *