جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

شورولت کوروت (Corvette) هیبریدی، سرنوشت کارخانه نیسان و دیگر رویدادهای صنعتی

 

شورولت کوروت (Corvette) هیبریدی، سرنوشت کارخانه نیسان و دیگر رویدادهای صنعتی

در سایت آمریکایی فنآوری اطلاعات شورولت، یک ابر خودرو هیبریدی با نام Corvette E-Rayرونمایی شده است. شکل اصلی این خودر قطعی شده است، اما علاقه مندان سعی در به دست آوردن تصاویر یبشتری از این خودرو را دارند. گسترش و ایجاد کوروت هیبریدی از مدت ها قبل شروع شده و در بهار گذشته اولین اطلاعات ان منتشر شد. چنین کوروتی برای اولین بار است که با سیستم تمام چرخ محرک با یک موتور الکتریکی در محور جلو و یک V8 کلاسیک در عقب عرضه شده است. به زودی اطلاعات بیشتری در مورد جزییات این خودر منتشر خواهد شد. بر اساس گفته ها و شنید ه ها، ابر خودرو های هیبریدی در تابستان 2023 برای ورود به بازار فروش آماده خواهند شد.
تولید ابر خودروهای جاده ای فورد جی تی (Ford GT) قبل از پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید، و پس از آن دسته ای از اتومبیل های مسابقه ای منتشر خواهند شد. فورد جی تی نسخه جدیدی از فورد (Ford GT Mk IV) است، و تفاوت های زیادی با مدل اصلی آن دارد .به عنوان مثال ، افزایش پایه چرخ، یک دم کشیده با بال، کیت بدنه اصلی، یک موتور بی توربو (biturbo) از نسل اکوبوست (EcoBoost) با ظرفیت بیش از ۸۰۰ اسب بخار، جعبه دنده مسابقه، تعلیق تطبیقی و غیره. قیمت چنین ابر خودرویی ۱٫۷ میلیون دلار است و تنها ۶۷ دستگاه از آن تولید خواهد شد. در اواخر بهار ۲۰۲۳ توزیع و پخش آن آغاز خواهد شد.

اطلاعاتی هم در مورد سرنوشت ماشین الکتریکی فورد موستانگ ماچ-ای (Ford Mustang Mach-E) وجود دارد. بر اساس اطلاعات بدست امده از تهیه کنندگان فرعی، تولید شاسی بلند های مرسوم و معمول تا ژوئن ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت و در ژوئیه همان سال، نسل دوم موستانگ ماخ-ای و موستانگ ماخ کوپه بطور همزمان دیده خواهند شد. به احتمال زیاد، ما در حال صحبت کردن در مورد انواع یک شاسی بلند هستیم. ظاهر کوپه الکتریکی قدیمی منسوخ نمی شود، زیرا فورد موستانگ جدید (در سمت راست در عکس) هنوز تنها با موتورهای بنزینی ارائه می شود.

بی ام دبلیو (BMW) قصد دارد سازو کار جدیدی را برای فروش خودرو در اروپا معرفی کند. خریداران می توانند خودرو مورد نظر را بطور مستقیم از تولید کننده خریداری کنند .طبق قرارداد بین آنها قیمت نهایی و ثابت خودرو ثبت می شود. با توجه به ارتباط مستقیم خریدار و تولید کننده هزینه های جانبی از بین می رود و خودرو با قیمت مناسب تری فروخته می شود. تحویل خودروها همچنان از طریق نمایندگی‌هایی انجام می‌شود که به ازای هر تراکنش حق کمیسیون دارند. انتظار می رود برای برندهای فرعی و معمولی هم تا سال 2024 چنین سازو کاری معرفی شود و هم چنین بی ام دبلیو هم بتواند تا دو سال آینده این تصمیم را عملی کند.

در مکزیک تولید بی ام دبلیو کوپه مدل M2 نسل جدید آغاز شد. تأسیسات سان لوئیس پوتوسی چهارمین کارخانه در جهان است که بی ام دبلیو در آن اتومبیل های مدل M تولید می کند. تا کنون آنها فقط در آلمان شهر های مونیخ و دینگولفینگ و ایالات متحده آمریکا شهر اسپارتانبورگ ساخته شده اند. کارخانه ی مکزیکی در سال 2019 افتتاح شد، در اینجا آنها سدان های سری سوم را برای بازار آمریکا و همچنین کوپه های سری دوم را برای کل جهان تولید می کنند. و در مکزیک 77 تامین کننده قطعات برای بی ام دبلیو مدل M2 جدید وجود داشت که 26 مورد از آنها قطعات اصلی را تولید می کنند که به طور خاص برای امکا (emka) طراحی شده اند.

میتسوبیشی نقطه عطف جدیدی را جشن گرفت؛ چراکه پنج میلیون خودرو از کارخانه های مونتاژ در تایلند را صادر کرده است. میتسوبیشی از سال 1961 در بازار داخلی تایلند فعالیت خود را آغاز کرد و سه سال بعد خط مونتاژ در تایلند راه اندازی شد. صادرات خودروهای مونتاژ شده در تایلند از سال 1988 آغاز شد و اکنون صادرات آن بیش از 120 کشور در سراسر جهان را شامل می شود. سال گذشته، تقریبا 90٪ از 340000 خودروی میتسوبیشی تولید شده در تایلند صادر شد که شامل پاجرو اسپورت (Pajero Sport) و ال200 یا تریتون (L200 / Triton) مدلهای میراژ (Mirage) و آتراژ (Attrage) هستند.

جیلی به عرضه 3.6 میلیون خودرو از خانواده امگرند (Emgrand) اشاره کرد. اولین مدل با این نام در سال 2009 وارد خط تولید شد. پس از آن، این خانواده شامل سدان ها، هاچ بک ها و شاسی بلند های مختلف بود که اغلب با یکدیگر متحد نبودند. آخرین تولیدات جیلی در این خانواده، نسل سوم سدان جیلی امگرند بود و این مدل نسبتا ساده و ارزان در سال گذشته معرفی شد و به زودی مونتاژ چنین خودروهایی در بلاروس سازماندهی خواهد شد .

در چین، وانت الکتریکی نسل جدید از برند بیاد (BYD) مورد توجه قرار گرفته و آرم های آن بر روی توپی چرخ ها دیده میشود. این بارکش دارای اسکلت پایه، سیستم تعلیق عقب مستقل روی فنرها و باتری کششی در زیر کف کابین است. رسانه های چینی نیز منتظر مدل های هیبریدی این وانت هستند، اما کپی موجود در عکس، مجرای اگزوز و دریچه ی باک بنزین ندارد. زمان اولین نمایش رسمی هنوز مشخص نیست.

کارخانه سابق نیسان در سن پترزبورگ که در ماه اکتبر به مالکیت نامی (NAMI) درآمد، توسط آتواز (AvtoVAZ) اداره می شود. به گفته دنیس مانتوروف (Denis Manturov)، رئیس وزارت صنعت و تجارت فدراسیون روسیه، تولید در این شرکت در سال 2023 از سر گرفته خواهد شد، اگرچه هنوز مشخص نیست چه خودروهایی در آنجا تولید می شوند. ماکسیم سوکولوف (Maxim Sokolov)، رئیس آتواز اخیراً گفت که این شرکت در حال مذاکره برای مونتاژ خودروهای تغییر یافته ی خارجی در تأسیسات خود است. به نظر میرسد برای چنین پروژه ای کارخانه نیسان سابق استفاده شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار