جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

گلف R نسل هشتم: ترکیبی از طراحی زیبا و قدرت بی‌نظیر

گلف، هاچ‌بک محبوب کمپانی فولکس‌واگن در سگمنت C است که به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین هاچ‌بک‌های جهان تبدیل شده است.

در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹، فولکس‌واگن نسل هشتم گلف را به‌طور رسمی معرفی کرد. گلف نسل هشتم (معروف به Mk۸) یکی از زیباترین و جذاب‌ترین هاچ‌بک‌های موجود در بازار جهانی به حساب می‌آید.

در این نسخه، با تکامل زبان طراحی جدید فولکس‌واگن روبه‌رو هستیم، اما طراحی آن همچنان به سبک محافظه‌کارانه‌ای ادامه می‌دهد. می‌توان گفت که تغییرات قابل‌توجهی در طراحی بدنه گلف ایجاد شده است.

در این مقاله به بررسی نسخه R این خودرو پرداخته می‌شود؛ بنابراین انتظار یک هاچ‌بک اسپرت و پرفورمنس بالا را داریم. طراحی پروفیل خودرو همچنان با خطوط اتوکشیده و صاف ادامه دارد. طراحی رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی نیز به‌خوبی به گلف R تناسب بخشیده است.

در بخش جلویی، گلف R تغییرات قابل‌توجهی دارد. چراغ‌های باریک با طرح مشابه حرف B، خطوط تیز روی کاپوت و ورودی هوا در سپر، جلوه‌ای تهاجمی و متفاوت به ظاهر این هاچ‌بک داده‌اند.

اما در نمای عقب، شاهد طراحی محافظه‌کارانه‌تر از فولکس‌واگن هستیم. چراغ‌های افقی جمع‌وجور به شکل L طراحی شده‌اند و اسپویلر عقب، دیفیوزر و خروجی‌های دوگانه کروی‌شکل در طرفین، نمای اسپرت این مدل را تکمیل کرده‌اند. به علاوه، کابین گلف نسل هشتم به‌عنوان یکی از زیباترین و مدرن‌ترین کابین‌ها در کلاس خود شناخته شده است.

این زیبایی‌ها به‌ویژه به‌واسطه زبان طراحی جدید فولکس‌واگن و داشبورد چشم‌نواز این هاچ‌بک پرفورمنسی است. در داشبورد، صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی کلاستر (مقابل راننده) و صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در مرکز داشبورد برای اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی قرار گرفته‌اند. این موارد به‌همراه هداپ‌دیسپلی ۱۰ اینچی، فضای مدرن و تکنولوژیکی در داخل خودرو ایجاد کرده‌اند.

همچنین، ویژگی‌هایی همچون دریچه‌های سراسری در داشبورد، نورپردازی LED نواری در روی‌دری‌ها و کنسول مرکزی، و طراحی سقف سانروف به‌خوبی طراحی به‌روز گلف R را نشان می‌دهند. از آنجایی که گلف R نسخه اسپرت و پرفورمنسی این هاچ‌بک است، صندلی‌ها به‌طور کامل اسپرت و ارگونومیک طراحی شده‌اند.

غربیلک فرمان R با طراحی وی‌شکل در قسمت پایین، دو پدال شیفتر بزرگ در پشت فرمان و دسته‌دنده‌ای مشابه با سوپراسپرت پورشه ۹۱۱، تجربه رانندگی با گلف R را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای هیجان‌انگیز می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های گلف R می‌توان به سیستم رانندگی نیمه‌خودران سطح ۳، سامانه پیشگیری از برخورد، کروز کنترل هوشمند، سیستم پایش نقاط کور، هشدار انحراف از مسیر، ۸ ایربگ، سیستم کنترل پایداری دینامیکی، دیفرانسیل لغزش محدود LSD، دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه‌مطبوع دوگانه برای سرنشینان عقب و ورود بدون کلید اشاره کرد.

گلف R یکی از خاص‌ترین هاچ‌بک‌های حاضر در بازار است و قلب تپنده آن یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۹۸۴ سی‌سی توربوشارژ TSI با پاشش سوخت مستقیم است.

این موتور قدرتمند قادر است ۳۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند که به کمک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه DSG به چهار چرخ منتقل می‌شود.

سیستم چهارچرخ‌محرک فورموشن فولکس‌واگن با تغییراتی برای گلف R طراحی شده است. با توجه به موتور توربوشارژ ۲ لیتری و وزن ۱۲۷۵ کیلوگرمی، گلف R در حالت اسپرت تنها در ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار