بنتلی یک خودروساز کوچک ورزشیـمسابقهای و رقیب احتمالی رولزرویس بود، بنابراین بعد در آغاز دومین بحران بزرگ اقتصادی آن را خرید. رولزرویس تولید بنتلی جدید 8لیتری را متوقف کرد چون نگران بود روی فروش محصول موجودشان یعنی فانتوم اثر بگذارد. درواقع از بنتلی فقط نام و اعتبارش را نگه داشتند.
بعد از دو سال رولزرویس یک بنتلی سایزمتوسط فوقشهری جدید و کاملاً متفاوت عرضه کرد که سهونیملیتری بود. «بنتلی کرو» تا حد زیادی روح رولزرویس را داشت و در تبلیغاتش «خودروی ورزشی ساکت» خوانده شد. بخش فروش این کمپانی مسیری را در پیش گرفت تا مشتریان قدیمی بنتلی به شکشان غلبه کنند که بنتلی کرو میتواند به کارآیی اجداد معروفش باشد. دقیقاً از بعد جنگ جهانی دوم تا سال 2002، خودروهای استاندارد بنتلی و رولزرویش معمولاً همانند بودند و در جزییات ریز و پنجره رادیاتور تفاوت داشتند.