جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

وزیر صنعت وعده داده بود قیمت خودرو تا شب عید کاهش پیدا می کند

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران با اشاره به جلسه هفته گذشته این کمیسیون با وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ایران‌خودرو و سایپا برای پیگیری «افزایش 18 درصدی قیمت خودرو» اظهار داشت: در پی این جلسه و با توجه به توافق صورت‌گرفته برای تشکیل کارگروه مشترک میان مجلس و دولت برای بررسی کارشناسی موضوع، 8 نفر از اعضای کمیسیون را به وزارت صنعت معرفی کردیم، اما تا امروز جلسه آنها تشکیل نشده است که بهمین خاطر، امروز در تماس تلفنی به وزیر صنعت تذکر دادم که جلسه این کارگروه سریع‌تر تشکیل شود.

وی افزود: به زودی نامه دیگری به وزارت صنعت ارسال می‌کنیم تا نتایج تشکیل جلسه این کارگروه را ظرف 10 روز الی 2 هفته به مجلس اطلاع دهند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سؤال که مجلس در نهایت چه تصمیمی در جریان افزایش قیمت خودرو خواهد گرفت، تصریح کرد: مجلس ابزار اجرایی ندارد و اجرا در دست دولت است؛ مجلس بر عملکردها نظارت می‌کند و نظارت هم مدتی زمان می‌برد.

اکبری با بیان اینکه دولت به تازگی مستقر شده و نمی‌توانیم به آن زیاد فشار بیاوریم، گفت: نمایندگان هفته گذشته 11 سؤال در حوزه‌های مختلف از وزیر صنعت مطرح کرده‌اند که در خصوص برخی سؤالات مدیریت کردیم تا دولت فرصت برنامه‌ریزی و اقدام داشته باشد، اما در مورد 4 سؤال نمایندگان قانع نشدند و این سؤالات به صحن مجلس ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه به نظر ما وزیر صنعت از اتفاقات رایج در حوزه صنایع کشور از جمله صنعت خودرو عقب مانده است، گفت: آقای فاطمی امین در جریان ارائه برنامه‌هایش در زمان رأی اعتماد گفت که تا عید قیمت خودرو را 5 تا 15 درصد پایین می‌آوریم؛ همان زمان ما نسبت به امکان تحقق این برنامه تردید داشتیم و بعداً هم در نامه‌ای به وزارت صنعت اعلام کردیم که وقتی دولت فقط 6 درصد در ایران‌خودرو سهام دارد، چطور برای آن مدیرعامل تعیین می‌کند؟!

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر اینکه بهترین راه برای ساماندهی صنعت خودرو این است که همه چیز طبق قانون دنبال شود، گفت: مشکل اصلی این است که در حال حاضر ایران‌خودرو و سایپا طبق قواعد اقتصادی اداره نمی‌شوند و ساختار مدیریتی آنها مشکل دارد،

اکبری تالارپشتی تصریح کرد: دو شرکت بزرگ خودروسازی همواره به عنوان حیاط خلوت دولت‌ها عمل می‌کنند و لذا تا زمانی که این ساختار اصلاح نشود، مشکلات همچنان باقی است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار