جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

اتحاد برای تحول

گروه تحول و ارتقا شنبه شب 30 بهمن 1400 در مسجد سراج الملک با حضور 8 نامزد خود برای دوزادهمین دوره انتخابات هیات مدیره صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران به تشریح برنامه‌های این گروه برای کسب کرسی‌های هیات مدیره اتحادیه پرداختند.

گروه تحول ارتقا برای این دوره از انتخابات آقایان دکتر امیرحسین صیرفی، دکتر محمدرضا ملاکی، دکتر علیرضا بزرگ‌زاده، حمیدرضا حبیبی دولابی، دکتر نوید حبیبی، مجید سادات خوانساری، مهندس سعید عابدی نیستانک را برای نامزدی هیات مدیره اتحادیه برگزیده و همچنین آقای علیرضا احمدزاده را برای بازرسی کاندیدا کرده است.

در نشست هم‌اندیشی این گروه در مسجد سراج الملک ابتدا سید مهدی کاظمی از بانیان گروه تحول و ارتقا به تشریح روند انتخاب هریک از نامزدهای این گروه پرداخت و گفت: « با تصمیم بر جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت جوان‌ترها در اتحادیه، در بازار با کسانی که علاقه‌مند به خدمت به صنف بودند، صحبت کردیم و در آن زمان 22 نفر نامزد شدند و در نهایت با سازوکاری که انتخاب کرده بودیم به این 8 نفر از عزیزان رسیدیم که از رسته‌های مختلف در بازار هستند و سطح تحصیلات بالایی برخوردار بوده و سابقه خوبی نیز در کمیسیون‌های مختلف اتحادیه دارند.

پس از سخنان سید مهدی کاظمی، آقای روان با ابراز خیر مقدم به مدعوین جلسه هم‌اندیشی از آقای حمیدرضا حبیبی دولابی به عنوان دبیر نامزدها دعوت کرد تا اداره جلسه را برعهده بگیرد. سپس امیرحسین صیرفی به عنوان سخنگوی نامزدهای گروه تحول و ارتقا به تشریح شرایط پرداخت.

صیرفی: در چند سال گذشته در گروه تحول و ارتقا مشکلات و معضلات را شناسایی کردیم

دکتر امیرحسین صیرفی با معرفی کوتاهی از خود با اشاره به برخی از نارضایتی‌ها از اتحادیه گفت: « ظرف چند سال گذشته در گروه تحول و ارتقا با بررسی نارسایی‌ها و عدم دستیابی به برخی موفقیت‌ها مشکلاتی را شناسایی کردیم و با توجه به سرعت اتفاقات و حرکت مسیر بازارها در ایران و جهان به سوی تحول اساسی چالش‌هایی شناسایی شد و برای هریک از آن‌ها برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین کردیم و برای تک تک شرایط جدید برنامه مدون داریم و سعی داریم بتوانیم به یک تحول اساسی در اتحادیه برسیم.»

وی با اشاره به اینکه هریک از نامزدهای گروه تحول و ارتقا در کنار تحصیل و کسب علم خود را بازاری و از به اصطلاح کف بازار کار خود را آغاز کرده است گفت: « صنف و اتحادیه‌ای که امروز به دست ما رسیده حاصل تصمیم جمعی ما و اعضای صنف است و بعد از این نیز چنین خواهد بود. اعضای صنف هستند که برای آینده آن تصمیم می‌گیرند. به عقیده ما دو نوع فکر و نگرش در این انتخابات حضور دارد که دو مسیر جداگانه خواهد بود، ما به چهره‌ها کاری نداریم، باید ببینیم چه جالش‌هایی وجود دارد و در نهایت کدام مسیر برای حل این چالش‌ها مناسب است.»

امیرحسین صیرفی با اشاره به دو نگرش موجود گفت: « نگرش سنتی در مقابل تحول قرار گرفته است ما باید با در نظر گرفتن اصول رقابت در بازار آن را به خوبی بشناسیم و در این راستا برای صنف و احقاق حقوق آن تلاش کنیم. من یاد ندارم در کشور مشکلات بازار با تعاونی حل شده باشد و تعاونی مخصوص ادارات است که کارمندان پولی گذاشته و بتوانند برای کاهش هزینه هایشان یه صورت  جمعی تلاش کنند.»

صیرفی در پایان صحبت‌های خود در این بخش با مخاطب قرار دادن حضار جلسه گفت: « این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم کدام رویکرد را انتخاب کرده و آن را روی کار بیاوریم.»

امیرحسین صیرفی در بخش دیگری از این هم‌اندیشی در پاسخ به سوالی درخصوص جمع‌آوری اطلاعات و شفافیت در صنف گفت:« مطالبه اصلی در اتحادیه ایجاد شفافیت است و باید در این راستا با استفاده از قانون و در چارچوب قانون در بستر فضای مجازی و الکترونیکی کردن روندها همه مسائل را به صورت شفاف در اختیار اعضا قرار دهیم.»

وی در ادامه با اشاره به موضوع جمع آوری اطلاعات برای کمک به اعضای صنف و جلوگیری از رقابت درون صنفی و عدم لطمه به هریک از اعضا به علت نداشتن اطلاعات از حجم بازار گفت: « در بحث مدیریت اطلاعات هیچ معماری و ساختاری در اتحادیه وجود ندارد و واحد فناوری اطلاعات در اتحادیه به یک سیستم ختم شده که تنها اطلاعات شخصی افراد را در خود دارد. در سال‌های گذشته نه تنها اطلاعاتی وجود نداشته بلکه فکری هم برای آن نشده است و این در شان یک صنف 7000 نفری نیست و ما در آینده مهندسی اطلاعات را در صنف به انجام خواهیم رساند.»

در ادامه حمیدرضا حبیبی دولابی از محمدرضا ملاکی درخواست کرد تا به بیان دیدگاه‌ها و معرفی خود بپردازد.

ملاکی: مشکل اساسی ما در کشور این است که تصمیم‌ها بر اساس نظریات شفاهی گرفته می‌شود

محمدرضا ملاکی دیگر نامزد گروه تحول و ارتقا در دوازدهمین دوره انتخابات هیات مدیره اتحادیه با تشریح سابقه خود گفت:« من برای اولین بار از 7 سالگی با بازار آشنا شدم و افتخار دارم که در تولید، بازرگانی و توزیع قطعات یدکی خودرو حضور دارم. من در حال حاضر دانشجوی دکترای کسب و کار در فرانسه هستم و امیدوارم این دانشی که کسب کرده‌ام به مهارت تبدیل شده باشد.»

وی با تاکید بر اینکه امروز فرصت تصمیم‌سازی بوده و 15 اسفند زمان تصمیم‌گیری است گفت:« ما باید در یک مطالبه‌گری منطقی مسیر آینده را مشخص کنیم و تصمیم بگیریم که کدام مسیر برای آینده صنف بهتر و مفیدتر خواهد بود.»

محمدرضا ملاکی در پاسخ به خبرنگار قطعات خودرو در خصوص مسائل و معضلات مشکلات جمع‌آوری اطلاعات برای تشخیص حجم بازار و مبارزه با کالای تقلبی و همچنین بهبود چهره صنف و همچنین بحث قیمت‌گذاری کالا و چانه‌زنی با ارگان‌ها گفت:« ما در وزارت صمت از طرف کمیسیون اقتصادی اتحادیه حاضر شدیم و بابت تخصیص ارز صحبت‌هایی در سال 1397 داشتیم در خصوص رقمی که برای این صنف تعیین شده بود و آن‌ها عددی را اعلام کردند که ما بیان کردیم این عدد بر چه مبنایی قرار است تخصیص داده شود و پیشنهاد کردیم که مشترکی انجام دهیم و ما هیچ چیزی به غیر از پرینت‌های سوزنی در آن مجموعه نبود که در اختیار ما قرار دهند. من مفتخرم بگویم ما به عنوان اولین اتحادیه صورتجلسه کردیم در وزارت صمت و به اتفاق همه ذی نفعان حوزه خودرو که ما توانستیم اندازه بازار لوازم یدکی خودرو را مشخص کنیم و اساس همه مشکلات ما این است که ما در این جامعه تصمیم‌ها و برنامه‌ها را بر اساس نظرات شفاهی می‌گیریم.»

حبیبی دولابی: امیدوارم سرعت‌بخش حضور هرچه بیشتر جوانان در این صنف باشم

در ادامه حمیدرضا حبیبی دولابی با معرفی خود گفت: « 24 سال است در رسته بلبرینگ مشغول فعالیت هستم و کار خود را از کف بازار و با کارگری آغاز کردم و 10 سالی است که شرکتی برای خود تاسیس کرده و در این صنعت جایگاه کوچکی را برای خود ایجاد کرده‌ام.»

وی با اشاره به دعوت از جوانان برای حضور در اتحادیه گفت: « من 46 سال سن دارم و خوشحالم که توانستم در جمع بزرگان این صنف قرار گیرم و به عنوان کاتالیزوری برای حضور بیشتر جوانان در این صنف باشم و امیدوارم این صنف را به جایگاهی برسانیم که فرزندان ما نیز با فعالیت در این صنف لذت ببرند.»

علیرضا بزرگ‌زاده: آموزش برای کسبه برای رشد و تحول در صنف امر ضروری و مهم است

در ادامه این جلسه دکتر علیرضا بزرگ‌زاده مدرس دانشگاه و فعال لوازم برقی خودرو گفت: « از همکارانی که در این جلسه هم‌اندیشی شرکت کردند متشکرم و حضور در این جلسات در چنین زمانی از سال نشان از مسئولیت شناسی و مسئولیت‌پذیری اعضای صنف است.»

وی با اشاره به سوابق خود گفت:« 22 سال است در رسته لوازم برقی خودرو فعالیت دارم و همچنین دارای دکترای مدیریت هستم و 12 سال سابقه مدیریت دانشگاهی داشته و از زمانی که وارد جریان تحول‌خواهی در صنف شده‌ام معتقدم اکنون وقت این است که صنف ارتقا پیدا کرده و از این فرصت برای تحول در صنف کمال استفاده صورت پذیرد.»

علیرضا بزرگ‌زاده با اشاره به ضرورت آموزس در صنف گفت:« یکی از مهم‌ترین مسائل در صنف آموزش مسائل گوناگون کسب و کار و آگهی بخشی به اعضای صنف برای رشد و ارتقا کسب و کار خود و آشنایی همه ما با حقوقی که در سطح بازار و نسبت به دیگران است و این امر در دوره جدید باید تحول اساسی در آن ایجاد شود.»

 

نوید حبیبی؛ نسل سوم خانواده حبیبی در صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو

نوید حبیبی در ادامه با اشاره به سبقه خانوادگی خود در صنف لوازم یدکی گفت:« مفتخرم که نسل سوم از خانواده‌ای باشم که در صنف فعالیت دارد و خانواده ما 90 سال است که در این صنف حضور داریم.»

وی ادامه داد:«من دکترای حرفه‌ای کسب و کار داشته و خوشحالم که بتوانم برای صنف منشا اثر بوده و با شناختی که از صنف دارم و در کنار دیگر نامزدها و حامیان گروه تحول و ارتقا بتوانیم تحول اساسی در صنف ایجاد کرده و با توجه به این دوران سخت اقتصادی بتوانیم به سلامت و کمترین آسیب از این شرایط عبور کرده و شرایط صنف را ارتقا ببخشیم.»

سید مجید سادات خوانساری: ما آمده‌ایم تا فضای کسب و کار بهتری را رقم بزنیم

سید مجید سادات خوانساری دیگر نامزد گروه تحول و ارتقا در سخنان کوتاهی با اشاره به سابقه خود در خودروهای سنگین گفت: « باید دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم تا فضای کسب و کار این صنف بزرگ بهبود پیدا کرده و شرایط بهتری برای فعالان این صنف رقم بخورد.»

وی با اشاره به سابقه خود در بازرگانی و فروش لوازم یدکی ولوو و اسکانیا گفت:« مفتخرم نماینده اعضای فروشندگان خودروهای سنگین هستم و همه تلاش خود را در آینده برای اعتلای صنف خود به ویژه در رسته‌ای که در آن فعال هستم به کار ببندم تا فضای کسب و کار آن‌ها ارتقا ببخشیم.»

سعید عابدی: باید از همه ظرفیت‌های فضای مجازی برای ارتباط با صنف استفاده کنیم

سعید عابدی نیستانک یکی دیگر نامزدهای گروه تحول و ارتقا با اشاره به سوابق خود در صنف لوازم یدکی و تجربیاتی در این خصوص داشته مهم‌ترین موضوع را بهره‌گیری از فضای مجازی دانسته و گفت: « با استفاده از فضای مجازی برای معماری اطلاعات و همچنین سهولت در کارها برای اعضای صنف و ارتباط مستمر با آن‌ها و ایجاد شفافیت در اتحادیه و ارتقا آن به رشد صنف کمک کرده و اعتماد کسبه را نسبت به اتحادیه و فعالیت‌های آن بالا ببریم.»

علیرضا احمدزاده نامزد بازرسی دوازدهمین دوره اتحادیه صنف: مفتخرم که از شاگردی در صنف شروع کردم

علیرضا احمدزاده نامزد بازرسی از رسته خودروهای سنگین بنز است در جلسه هم‌اندیشی صنف با اشاره به نحوه شروع فعالیت خود گفت: از سال 1357 وارد این صنف شدم و از سال 1360 با کمک استاد خود جناب کارگر و به پیشنهاد ایشان با 30 هزار تومان در آن زمان مغازه خریدم و از آن زمان تاکنون عضوی از صنف بزرگ فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران هستم و همه می‌دانند که بدون سرمایه و از پایین‌ترین سطح کار خود را آغاز کردم و به این موضوع مفتخرم که از شاگردی کار خود را آغاز کردم.

علیرضا احمدزاده نیز با تاکید بر شفافیت بر پاک دستی اعضای این صنف تاکید کرد و گفت: « با ایجاد شفافیت تمام شائبه‌ها کنار رفته و نظارت را باید هرچه بیشتر صنف تقویت کرده و این باید در راستای حمایت از حقوق کسبه باشد.»

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار