جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رندرهایی از خودروهای ایرانی با استایل متفاوت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، البته واضح است که بیشتر خودروهای در حال تولید داخلی به‌روز نیستند و ارزش بهسازی و تغییر را ندارند و طرح‌هایی که خواهید دید بیشتر جهت تصور نسخه‌های متفاوت از خودروهای ایرانی پرفروش می‌باشند.

پژو ۲۰۷i کوپه

پژو 207i کوپه

در واقع نسخه ۳ درب ۲۰۶ پلاس در بازار جهانی وجود دارد ولی اگر از نسخه سدان که طول بیشتری دارد یک نسخه دو در تقریباً به سبک نسخه هاچبک ساخته شود می‌تواند یک کوپه نسبتاً ارزان‌قیمت باشد که ایران‌خودرو امکان ساختش را دارد.

ساینا کوپه

ساینا کوپه

کمتر موردی بوده که از خودروهای کلاس بی نسخه کوپه ساخته شود ولی در بازاری که ارزان‌ترین خودروهای کوپه قیمت‌های نجومی را به خود می‌بینند و در مدل‌های کارکرده هزینه‌های نگهداری بسیار بالایی دارند چه اشکالی دارد از یکی از ارزان‌ترین خودروها بازار که ازنظر لوازم یدکی هم فروانی دارد یک نسخه کوپه ساخته شود!؟

 

رانا کوپه

رانا کوپه

رانا هم یکی از خودروهایی است که با توجه به این که بر اساس پژو ۲۰۶ ساخته شده و هندلینگ آن‌چنان بدی هم ندارد می‌تواند یک کوپه ارزان‌قیمت نسبتاً قابل قبول در صورت مقداری اصلاح فنی باشد.

کلاس هات‌هچ!

رنو ساندرو اسپرت

کلاس هاچبک های اسپرت در همه جای دنیا طرفداران خود را دارد، ایران هم از این قاعده مستثنا نیست. درحالی‌که این گونه خودروها در ایران تولید نمی‌شوند و نمونه‌های وارداتی هم شامل عنوان تکراری قیمت نجومی می‌باشند و تقریباً از دسترس خارج می‌باشند، بیشتر طرفداران این کلاس خودرویی نمونه‌های عادی را به‌صورت شخصی دست‌کاری کرده تا به نمونه‌ای اسپرت تبدیل کنند که گاهی اوقات ایراداتی مثل مشکلات فنی ناشی از تغییرات و یا گاهی مغایرت با قوانین راهنمایی و رانندگی در پی دارد که در صورت تولید خودروهایی در این کلاس از هاچبک های در حال تولید البته با اصلاحات فنی می‌توان تا حدودی به این بخش از تقاضای بازار پاسخ داد.

رنو ساندرو اسپرت

در تصاویر یک نسخه اسپرت از رنو ساندروی نسل اول عرضه شده در ایران و همچنین یک نسخه ۳ درب از تیبا ۲ با اصلاحات فنی که می‌تواند شامل استفاده از نسخه توربو موتور M15 (مورد استفاده در شاهین) و سیستم تعلیق اسپرت و البته ترمزهای متناسب با قدرت خودرو و سایر تغییرات باشد به تصویر کشیده شده است.

دنا آپکو

برخی خودروسازها یک برند اسپرت مخصوص به خود را می‌سازند مثل N لاین در هیوندای، در بین خودروسازهای داخلی در گذشته برند آپکو برای ایران‌خودرو تا حدودی به این شکل داشت جا می‌افتاد اما ادامه پیدا نکرد. البته آپکو در اصل کار نسخه سفارشی خودروهای ایران‌خودرو را انجام می‌داد ولی در غرفه آپکو در نمایشگاه‌ها می‌شد نسخه‌های اسپرت شده از خودروهای ایران‌خودرو را هم مشاهده کرد.

حال با فرض اینکه برند آپکو نسخههای اسپرت محصولات ایران‌خودرو را می‌سازد نسخه اسپرت از دنا پلاس را می‌توان در بالا مشاهده کرد.

پارس به‌روز شده!

پژو پارس فیس لیفت

پارس در واقع یک طرح به‌روز شده از ۴۰۵ به سبک خودروهای روز پژو در زمان عرضه بود (اوایل دهه هشتاد) بود که همچنان ایران‌خودرو مشغول تولید آن است و در حال تدارک برای عرضه نسخه بروز شده تر! آن می‌باشد که تغییرات آن در حد اصلاحات بسیار جزئی تزئینات است حال اگر قرار بود این بروز رسانی به سبک طراحی‌های جدید پژو باشد، پارس جدید می‌توانست شبیه به طرح بالا باشد.

شاهین اسپرت

نسخه‌ای اسپرت از شاهین که می‌تواند از نسخه ۱۶ سوپاپ توربو موتور M15 استفاده کند و با اصلاحات ظاهری نسخه‌ای اسپرت از شاهین باشد.

تیبا ۲ فیس لیفت

تیبا 2 فیس لیفت تیبا 2 فیس لیفت

تیبا یکی از محصولات پر انتقاد سایپا ازنظر طراحی می‌باشد که با تغییراتی در ظاهر آن می‌توان کمی از این انتقادات را کاهش دهد در نمونه بالا تغییراتی در سپر چراغ‌ها و درب‌های جانبی و چند تغییر دیگر انجام داده شده است.

فیس لیفت تیبا سدان

نسخهای از تیبا صندوقدار با تغییرات در بدنه (در حد تغییرات معمول سایپا مثل سپرها، چراغ‌ها، و درب کاپوت) و تغییر برخی قطعات کابین که تا حدودی ظاهر آن را قابل قبول‌تر کرده است.

رانا فیس لیفت

رانا با هدف تنوع در محصولات ایران‌خودرو به بازار عرضه شد اما در واقع به رانا نسخه تغییر برند داده شده ۲۰۶ سدان هم گفته می‌شود و شباهت بسیار زیادی با ۲۰۶ سدان دارد که عدم تغییر درب‌های جانبی پژو ۲۰۶ در این آشکار شدن شباهت تأثیر زیادی داشته است، در طرح بالا سعی شده تغییراتی در رانا و بیشتر در نمای جانبی خودرو (خصوصاً ستون سی) ایجاد شود تا ظاهر متفاوت‌تری با ۲۰۶SD داشته باشد.

رانا فست بک

رانا فست بک

در تصویر بالا رانا را با فرم بدنه متفاوت‌تر فست بک می‌توانید مشاهده کنید.

پارس شوتینگ بریک

پارس شوتینگ بریک

تا به امروز خودروهای استیشن در ایران شانسی برای فروش بالا نداشته‌اند ولی شاید کلاس شوتینگ بریک شانسی داشته باشد در طرح بالا یکی از خودروهای ایرانی پرفروش بازار یعنی پژو پارس را به شکل شوتینگ بریک مشاهده می‌کنید.

کوییک کراس استیشن

کلاس استیشن‌ها در بازار ایران طرفداری ندارد ولی کراس استیشن‌ها چطور؟ اگر یک خودروی ارزان‌قیمت در این کلاس به بازار عرض شود می‌تواند موفق شود؟ این خودروها به واسطه جادار بودن و ظاهر بهتر نسبت به استیشن‌ها به خاطر کراس بودن! شاید شانسی درصورتی‌که خودرویی ارزان‌قیمت در این کلاس (مثل لادا وستا sw cross) به بازار عرضه شود داشته باشند. در طرح بالا ارزان‌ترین کراس هاچبک بازار یعنی کوییک را در کلاس کراس استیشن می‌بینید.

ساینا کروک

هرچقدر که کوپه‌ها در ایران خارج از دسترس عموم باشند کروک به‌مراتب بسیار بیشتر خارج از دسترس‌‌اند. شاید ساختن یک خودروی کروک در کلاس بی عجیب به نظر برسد ولی خودروسازهای معروفی در این کلاس خودرو ساخته‌اند تا با قیمت پایین بتوان از رانندگی در هوای آزاد لذت برد، مثال معروف در این کلاس پژو ۲۰۶CC می‌باشد، حالا در طرح بالا یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار یعنی ساینا را در کلاس کانورتیبل مشاهده می‌کنیم.

آمیکو آسنا SUV

برخی خودروسازها از پیکاپ‌ها یک نسخه SUV هم می‌سازند مثل نیسان ترا یا فورد اورست. شرکت آمیکو که البته بیشتر درزمینهٔ خودرو‌های تجاری فعال هست در حال حاضر یک پیکاپ چینی با برند خود تولید می‌کند که قابلیت‌های آفرودی مناسبی دارد و شاسی‌بلند واقعی هم محسوب می‌گردد.

با توجه به این‌که آمیکو این پلت فرم را در اختیار دارد اگر یک نسخه SUV از آن بسازد می‌تواند یک SUV واقعی با قیمت معقول‌تر (به دلیل مونتاژی بودن و تا حدودی داخلی سازی) از سایر خودروهای هم‌رده را به بازار ارائه دهد.

خودروسازهای خصوصی از لحاظ حمایت‌های دولتی توجه کمتری دریافت می‌کنند که البته شرکت آمیکو حداقل از لحاظ در اختیار داشتن پلت فرم امکان ساخت نمونه بالا را دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار