آخرین خودرو رنو 4 سی وی کارخانه را ترک کرد. خودرو رنو 4 سی وی، که توسط مهندسان فرانسوی در زمان اشغال فرانسه توسط نازی ها به صورت مخفیانه طراحی شده بود، نخستین بار در سال 1326 ش (1947 م) از خط مونتاژ خارج شد. توسعه این خودروی کوچک در سال 1319 ش (1940 م) آغاز شد، زمانی که لوئیس رنو به تیم خود دستور داد تا برای او خودرویی مانند آلمانی ها بسازند. تولید خودرو رنو 4، جالب بود. تولید این خودرو و وسیله نقلیه با یک موتور 760 سی سی نصب شده در عقب آغاز شد که به یک جعبه دنده سه سرعته دستی متصل می شد. تا سال 1329 ش (1950 م) فروش این خودرو به چهل هزار دستگاه رسید که برای چنین خودرو کوچکی شاهکار کوچکی نبود. مانند نفوذ فولکسواگن، این خودرو در طول عمر خود نسبتاً بدون تغییر باقی ماند. تا زمان پایان تولید در روز 15 تیر ماه در سال 1340 خورشیدی برابر با روز 6 ژوئیه در سال 1961 میلادی، بیش از یک ملیون دستگاه خودرو رنو 4 از خط مونتاژ خارج شد.
آغاز خودرو رنو 4
خودرو رنو 4 که توسط مهندسان فرانسوی در زمان اشغال فرانسه توسط نازی ها به صورت مخفیانه طراحی شده بود
آخرین خودرو رنو 4 سی وی کارخانه را ترک کرد. خودرو رنو 4 سی وی (4CV)، که توسط مهندسان فرانسوی در زمان اشغال فرانسه توسط نازی ها به صورت مخفیانه طراحی شده بود، نخستین بار در سال 1326 ش (1947 م) از خط مونتاژ خارج شد. توسعه این خودروی کوچک در سال 1319 ش (1940 م) آغاز شد، زمانی که لوئی رنو (Louis Renault) به تیم خود دستور داد تا برای او خودرویی مانند آلمانی ها بسازند.
تولید خودرو رنو 4
خودرو با یک موتور 760 سی سی نصب شده در عقب به یک جعبه دنده سه سرعته دستی متصل می شد
تولید خودرو رنو 4 سی وی، جالب بود. تولید این خودرو و وسیله نقلیه با یک موتور 760 سی سی نصب شده در عقب آغاز شد که به یک جعبه دنده سه سرعته دستی متصل می شد.
پایان کار خط تولید
بیش از یک ملیون دستگاه خودرو رنو 4 سی وی از خط مونتاژ خارج شد
تا سال 1329 ش (1950 م) فروش این خودرو به چهل هزار دستگاه رسید که برای چنین خودرو کوچکی شاهکار کوچکی نبود. مانند نفوذ فولکس واگن، این خودرو در طول عمر خود نسبتاً بدون تغییر باقی ماند. تا زمان پایان تولید در روز 15 تیر ماه در سال 1340 خورشیدی برابر با روز 6 ژوئیه در سال 1961 میلادی، بیش از یک ملیون دستگاه (دقیقاً 1،105،543 دستگاه) خودرو رنو 4 سی وی، از خط مونتاژ خارج شده بود.
مترجم : حسین توکلی