قطعات خودرو

تاریخ خودرو : اعتصاب داج، دیترویت را به لرزه درآورد

اعتصاب داج، دیترویت را به لرزه درآورد. در روز 17 تیرماه سال 1348  شمسی برابر با 8 ژوئیه 1969 میلادی، جنبش اتحادیه انقلابی داج یا که متشکل از کارگران سیاه پوست خودروسازی بود، در اعتراض به شرایط کار در کارخانه مونتاژ، دست به اعتصاب زدند. پیش ­بینی می­شد که در زمان اعتصاب، حدود هفتاد درصد کارگران کارخانه سیاه ­پوست بوده باشند. اما دستیابی مردان و زنان سیاه پوست به هر نوع سمت و پست­ های مدیریتی یا مقامی بالاتر در صنعت خودرو بسیار به ندرت اتفاق می افتاد. اعتصاب با حضور حدود چهار هزار کارگر انجام شد و برای دو روز و نیم طول کشید. در نهایت اعتصاب تاریخی دیترویت از تولید سه هزار دستگاه خودرو جلوگیری کرد یا تولید آنها را به تاخیر انداختند. در انتخابات بعدی محلی 3 اتحادیه، جنبش اتحادیه انقلابی داج به عنوان یک لیست فرعی شرکت کرد، اما پیروز نشد. ایجاد اتحادیه کارگران­ سیاه پوست انقلابی تلاشی برای تشکیل سازمان سیاسی منسجم ­تری بود که با اصول آزادی سیاه­ پوستان هدایت می­شد. هدف اصلی این اتحادیه، کسب قدرت سیاسی و بیان مشکلات و نگرانی ­های خاص کارگران سیاه­ پوست بود.

آغاز اعتصاب

جنبش اتحادیه انقلابی داج در اعتراض به شرایط کار در کارخانه، دست به اعتصاب زدند

اعتصاب داج، دیترویت را به لرزه درآورد. در روز 17 تیرماه سال 1348  شمسی برابر با 8 ژوئیه 1969 میلادی، جنبش اتحادیه انقلابی داج  (Dodge Revolutionary Union Movement) که متشکل از کارگران سیاه پوست خودروسازی بود، در اعتراض به شرایط کار در کارخانه مونتاژ، دست به اعتصاب زدند. پیش ­بینی می­شد که در زمان اعتصاب، حدود هفتاد درصد کارگران کارخانه سیاه ­پوست بوده باشند. اما دستیابی مردان و زنان سیاه پوست به هر نوع سمت و پست­ های مدیریتی یا مقامی بالاتر در صنعت خودرو بسیار به ندرت اتفاق می افتاد.

چهار هزار کارگر

در اعتصاب که دو روز و نیم به طول انجامید، حدود چهار هزار کارگر شرکت کردند

اعتصاب با حضور حدود چهار هزار کارگر انجام شد و برای دو روز و نیم طول کشید. در نهایت اعتصاب تاریخی دیترویت از تولید سه هزار دستگاه خودرو جلوگیری کرد یا تولید آنها را به تاخیر انداختند. در انتخابات بعدی محلی 3 اتحادیه، جنبش اتحادیه انقلابی داج به عنوان یک لیست فرعی شرکت کرد، اما پیروز نشد.

اصول آزادی سیاه ­پوستان

ایجاد اتحادیه کارگران­ سیاه پوست انقلابی تلاشی برای تشکیل سازمان سیاسی منسجم ­تری بود

ایجاد اتحادیه کارگران­ سیاه پوست انقلابی (LRBW) تلاشی برای تشکیل سازمان سیاسی منسجم ­تری بود که با اصول آزادی سیاه­ پوستان هدایت می­شد. هدف اصلی این اتحادیه، کسب قدرت سیاسی و بیان مشکلات و نگرانی ­های خاص کارگران سیاه­ پوست بود.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *