قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نمایشگاه خودرو توکیو افتتاح شد

نمایشگاه خودرو توکیو افتتاح شد. نمایشگاه سالانه خودرو توکیو در روز 6 آبان ماه در سال 1356 خورشیدی برابر با روز 28 اکتبر در سال 1977 میلادی، آغاز شد. در اواخر دهه 50 ش (دهه 1970م) مصرف سوخت به یک موضوع داغ در دنیای خودرو تبدیل شد و این نمایشگاه نگاهی به آن داشت. در میان محبوب ترین خودروهای کم مصرف نمایش داده شده می توان به تویوتا کراون و ایسوزو فلورین با موتور دیزلی اشاره کرد. با این وجود، دایهاتسو شاراد عجیب و غریب به لطف پیکربندی موتور منحصر به فرد خود، یکی از بزرگترین سر و صداها را در نمایشگاه ایجاد کرد. چه چیزی آن را اینقدر خاص کرده بود؟ نخستین موتور سه سیلندر چهار زمانه تولید انبوه در جهان زیر کاپوت آن قرار گرفت. موتور احتراق داخلی کوچک به حدود 19 لیتر در کیلومتر رسید که حدود 45 مایل (72.42 کیلومتر) در هر گالن است. خودرو تا سال 1379 ش (2000 م) در تولید باقی ماند.

آغاز نمایشگاه خودرو توکیو

مصرف سوخت به یک موضوع داغ در دنیای خودرو تبدیل شد و این نمایشگاه نگاهی به آن داشت

نمایشگاه خودرو توکیو افتتاح شد. نمایشگاه سالانه خودرو توکیو (Tokyo Motor Show) در روز 6 آبان ماه در سال 1356 خورشیدی برابر با روز 28 اکتبر در سال 1977 میلادی، آغاز شد. در اواخر دهه 50 ش (دهه 1970م) مصرف سوخت به یک موضوع داغ در دنیای خودرو تبدیل شد و این نمایشگاه نگاهی به آن داشت. در میان محبوب ترین خودروهای کم مصرف نمایش داده شده می توان به تویوتا کراون (Toyota Crown) و ایسوزو فلورین (Isuzu Florian) با موتور دیزلی اشاره کرد.

دایهاتسو : شاهکاری جالب

نخستین موتور سه سیلندر چهار زمانه تولید انبوه در جهان زیر کاپوت آن قرار گرفت

با این وجود، دایهاتسو شاراد (Daihatsu Charade) عجیب و غریب به لطف پیکربندی موتور منحصر به فرد خود، یکی از بزرگترین سر و صداها را در نمایشگاه ایجاد کرد. چه چیزی آن را اینقدر خاص کرده بود؟ نخستین موتور سه سیلندر چهار زمانه تولید انبوه در جهان زیر کاپوت آن قرار گرفت. موتور احتراق داخلی کوچک به حدود 19 لیتر در کیلومتر رسید که حدود 45 مایل (72.42 کیلومتر) در هر گالن است. خودرو تا سال 1379 ش (2000 م) در تولید باقی ماند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *