قطعات خودرو

نمایشگاه بین المللی بدون حضور شرکت های خارجی

نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی درحال برگزاری است؛ اما سوال اصلی این است که هدف از ایجاد و برگزاری آن چیست و عمدتا چه انتظاراتی از چنین مراسم هایی می رود. مثلا قرار است با خود و تشریفاتش برای ایران قطار سریع و سیر بیاورد؟ قرار است مشکلات حمل و نقل ریلی را که از فرسودگی تا اندک بودن تعداد را شامل می شود، حل کند یا صرفا با تشکیل و اجرای آن بناست که نظری از رسانه ها جلب شود و  سپس مجددا همه چیز فارغ از درست یا غلط بودن روال سابق را پیگیری کند و به فراموشی سپرده شود؟

اصولا این شکل از حمل و نقل مهم ترین هدف و البته وظیفه اش  این است که از چنان کیفیتی برخوردار باشد که اکثر کسانی که قصد سفر دارند سفر با وسیله ای مثل قطار را به ماشین شخصی یا سایر شیوه های حمل و نقل ترجیح دهند تا به شکل محسوس کاهش آلودگی هوا را به دنیال داشته باشد. اما آمار و ارقام اعلام شده از چگونگی رفت وآمد به مناطق مختلف، چیز دیگری می گوید و که از این ادعا فاصله ی فراوانی دارد.

با این حال در این روزها شهر تهران ماه ها و هفته های متعددی را به برگزاری اینگونه مراسم ها اختصاص داده است. نمایشگاه بینم المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته یکی از آنهاست که البته گویا عنوان بین المللی را یدک می کشد.

نمایشگاه مذکور با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن آغاز شد. برای دهمین بار است که نمایشگاهی با این عنوان و محتوا برگزار می شود و تاریخ برگزاری آن از 4 الی 7 مهرماه سال 1402 است؛ بنابراین از روز سه شنبه تا جمعه به مدت چهار روز در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

برگزاری آن را شرکت نمایشگاهی میلاد نور بر عهده دارد و هر ویژگی ای که مرتبط با نظم یا عکس آن رقم بخورد تا حد زیادی بر عهده ی این شرکت است.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن آغاز شد.

این مراسم به همراه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد که فضایی بالغ بر ۱۴ هزار مترمربع در سالن‌های شماره ۶.۷، ۸ و ۹ با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده، دانش بنیان و فعال این عرصه را به خود اختصاص داده است.

ارائه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، بومی‌سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است که برگزارکننده های آن امیدوارند که این اهداف به درستی و به بهتربن شکل محقق شود اما نکته ی خائز اهمیت این است که تحقق این اهداف درمرحله ی امیدواری باقی نماند و از مسیر امید به سمت رسیدن به بهترین نتیجه در حرکت باشد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *