قطعات خودرو

درخواست روس ها از قطعه سازان و خودروسازان ایرانی

به گزارش انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، نشست هم‌اندیشی همکاری صنعت خودروی ایران و روسیه به همت انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، «ولادیمیر توفیمنکو» مشاور رئیس انستیتو نامی (Nami) روسیه گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه تولید محصولات مشترک، اقدامات خوبی انجام دهند، اما همه چیز به تیراژ تولید بستگی دارد.
وی خواستار آن شد تا پتانسیل هر دو کشور برای تولید یک محصول با کیفیت بالا و قیمت پایین تجمیع شود.
وی در ادامه خواستار تبادل دانش در حوزه‌های پیشرو شد و گفت: ما آمادگی داریم تا به فوریت در خصوص قطعات پیشرفته و پلتفرم برای خودروهای اقتصادی اقدام جدیدی را آغاز کنیم و در این راستا نیازمند تجمیع نیروها هستیم.
توفیمنکو، موضوع سوم مد نظر این کشور در همکاری با ایران را صادرات قطعات خودرویی آماده شده از ایران به کارخانجات روسی و برعکس برشمرد.
وی تاکید کرد: اکنون میدان بسیار بزرگی برای همکاری های مشترک در صنعت خودرو و قطعه سازی بین دو کشور وجود دارد و باید دو طرف بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
مشاور رئیس انستیتو نامی همچنین بر لزوم تسریع در راه اندازی دفتری از سوی ایرانی ها در روسیه به منظور ارائه توانمندی های خود در این دو صنعت بزرگ تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: انستیتو نامی می تواند در موارد مختلف به خصوص تست قطعات به شرکت های ایرانی کمک کند تا در لیست قطعه سازان روسی برای همکاری های مشترک قرار بگیرند.
همه اطلاعات لازم درخصوص فعالیت های دولتی و به ویژه مشوق ها و حمایت هایی که از شرکت های خارجی برای حضور در این کشور انجام می شود، با یک جست وجوی اینترنتی به سادگی در دسترس است.
وی گفت: سوبسیدها و حمایت های خوبی در این زمینه از سوی دولت روسیه برای شرکت های خارجی پیش بینی شده است و برنامه های مصوبی وجود دارد که از سرمایه گذاران خارجی حمایت می کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *