قطعات خودرو

ممنوعیت تولید جعبه و کارتن لوازم یدکی تقلبی

در نشست ساماندهی محصولات لوازم یدکی و مصرفی مطرح شد؛ ممنوعیت اصناف از تولید جعبه و کارتن برای لوازم یدکی تقلبی ضرورت تشدید نظارت و بازرسی بر تولیدات لوازم یدکی خودرو

نشست ساماندهی محصولات لوازم یدکی و مصرفی و جلوگیری از چاپ کارتن، لیبل و برچسب و استفاده غیرقانونی از نام و نشان تجاری شرکت‌های معتبر محصولات یدکی با حضور مجتبی صفایی رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران برگزار شد و روسای اتاق های شهرستان ها و اتحادیه های مربوطه به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست حضور یافتند.

در این نشست، سرهنگ نادر مرادی نماینده پلیس امنیت اقتصادی فراجا ، حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت، محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان، مسعود اسعدی معاون دفتر تبلیغات معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت کردند.

همچنین نمایندگانی از دبیرخانه هیات عالی نظارت، اتحادیه تعمیرکاران تهران، اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران، اتحادیه لاستیک، اتحادیه چاپخانه داران، اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای، شرکت ایساکو و برخی از معاونان، مدیران و مشاوران اتاق اصناف ایران حضور یافتند.

رئیس اتاق اصناف ایران در این باره گفت: این نشست پیرو مباحث مطروحه در سی و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و تقلبی در مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

مجتبی صفایی افزود: بسیاری از قطعات و لوازم یدکی خودرو و نیز پاکت ها و کارتن های بسته بندی آن ها قاچاق و تقلبی هستند و این امر می تواند به طور کاملا جدی سلامت مردم را به مخاطره بیاندازد.

وی افزود: از این رو سلسله جلساتی برای جلوگیری از عرضه این کالا با حضور نمایندگی از دستگاه های ذیربط برگزار می شود که روز گذشته، اتاق اصناف ایران میزبانی این جلسه را بر عهده داشت.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: در این جلسه از صنوفی که در حوزه چاپ فعالیت دارند خواسته شد تا تحت هیچ شرایطی اجازه ندهند افراد فاقد پروانه کسب و متخلف مبادرت به تولید کارتن‌های مشابه برندها و نشان‌های تجاری کنند. همچنین از اتحادیه‌های تولیدکنندگان قطعات خودرو و انجمن مربوطه خواسته شد تا اجازه تولید کالاهای تقلبی را ندهند چرا که این تولیدات تقلبی در همان کارتن های تقلبی بسته بندی می شوند.

صفایی از اقدامات تشکل های صنفی و انجمن ها در راستای ارتقای کیفیت تولید در سطح استانداردهای جهانی تقدیر و تشکر کرد و افزود: با وجود همه تلاش های بنگاه های اقتصادی معتبر، برخی افراد سود جو که تنها به دنبال منافع شخصی خودشان هستند با این اقدامات هزینه های جانی و مالی سنگینی به جامعه وارد می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: به این ترتیب علاوه بر به خطر انداختن سلامت و جان مردم، هزینه‌های اقتصادی از جمله بیمه، هزینه‌های درآمدی و هزینه های هدر رفت ارز بر جامعه تحمیل می‌شوند.

وی بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی تاکید و اظهار کرد: به لحاظ اهمیت موضوع لازم است که نظارت بازرسان اتحادیه ها و اتاق های اصناف به ویژه بر آن دسته از صنوف فاقد پروانه کسب و اصطلاحات زیر پله ای افزایش یابد.

صفایی گفت: در این نشست مقرر شد، کارگروه هایی تخصصی برای بررسی راهکارها تشکیل و مصوبات آنها در نشست اصلی سازمان های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *