قطعات خودرو

حقوق اعضای هیئت مدیره چقدر است؟ / سخنگوی اتحادیه توضیح می‌دهد

کاظمی می‌گوید: هریک از اعضای هیئت مدیره 7 میلیون تومان حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند. هر بار که انتخابات برگزار می‌شود، اتحادیه حدود 80 میلیون تومان هزینه می‌کند. بازرس، ناظر بر عملکرد اعضای هیئت مدیره است. اگر یکی از اعضای هیئت مدیره تخلف کند، موضوع پیگیری خواهد شد اما تاکنون چنین اتفاقی در اتحادیه ما نیفتاده است.

 

هزینه برگزاری انتخابات نزدیک 80 میلیون تومان است

 

سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با اشاره به هزینه انتخابات اتحادیه بیان کرد: هزینه تمام شده برای دوره‌های مختلف انتخابات اتحادیه با توجه با بالارفتن قیمت‌ها متغیر است. این هزینه‌‌ها شامل چاپ کاغذ، پخش بروشورها، خرید لوازم تحریر، پذیرایی در روز رای گیری، رفت و آمد و … است و قطعا هزینه 4 سال پیش با امروز قابل قیاس نیست. بنابراین دور اول انتخابات که به حد نصاب نرسید این هزینه انجام شده باید تکرار شود. در هر انتخاباتی اطلاع رسانی اهمیت بالایی دارد و اتحادیه موظف است به منظور مشارکت بالا هزینه‌هایی را متحمل شود، تا جای هیچ گله‌مندی نباشد. با توجه به آنکه زمان برگزاری دور دوم انتخابات اتحادیه مشخص شده، از یک ماه قبل اطلاع رسانی دقیقی انجام می‌شود که مسلما مستلزم هزینه جدیدی است.

 

وی با تاکید بر اینکه انتخابات هزینه‌بردار است ادامه داد: هزینه برای انتخابات با توجه به موارد گفته شده متغیر است و در حال حاضر نزدیک به 80 میلیون هزینه خواهد داشت که این رقم قطعی نیست و امکان بالارفتن آن هست. اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران زمان و انرژی و هزینه برای هرچه بهتر شدن انتخابات انجام می‌دهد و رای ندادن، پایمال کردن حق‌الناس است و مشارکت در آن ضروری است. از همه همکارانی که می‌توانند و حق رای دادن دارند تقاضا می‌کنم اگر در روز انتخابات کار واجبی هم دارند، یکی دو ساعت برای رای دادن وقت بگذارند. شرکتِ حداکثری بسیار مهم است و مشارکت بالا باعث رشد، تقویت و بالارفتن شان اتحادیه خواهد شد و دیگر آنکه شرکت بالا باعث می‌شود که انتخابات به سرانجام برسد و دوباره برای آن هزینه نکنیم.

 

کارِ اتحادیه تنها جواز کسب صادر کردن نیست

 

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با اشاره به اینکه حضور پای صندوق رای باعث تقویت اتحادیه و در نتیجه تسهیل مشکلات اعضا می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم صنف 10 هزارنفری با فرهنگ بالای خود به این کار اهمیت بدهند و و رای دادن را فرض ِ ملی بدانند. اتحادیه خانه دوم همکاران ما است و جایی است که اعضا برای رفع مشکلات خود به آن مراجعه می‌کنند. کار اتحادیه تنها جواز کسب صادر کردن نیست و فعالیت‌های ما بسیار گسترده و در جهت رفع مشکلات اعضا و هم‌صنفی‌های خودمان است. کسانی که رای نمی‌دهند؛ نمی‌دانند در طول روز ما با چه تعداد نامه‌هایی روبه‌رو هستیم و در جلسات مطرح و یک به یک به آنها رسیدگی می‌شود.

 

ما در اتحادیه توانسته‌ایم به شکایات رسیدگی کرده و کار دادگاه، قضات و تعزیرات را کم کنیم و در هر شرایطی آبرو و شأن اتحادیه را حفظ و پاسداری کنیم. قطعا در صنف لوازم یدکی مشکلاتی از جمله گران فروشی، کالای قاچاق و … وجود دارد که با وجود اتحادیه و همیاری کارکنان و همکاران این مشکلات رفع خواهد شد و این مهم با شرکت گسترده در انتخابات میسر و شدنی است.

 

وی با اشاره به اینکه وزارت صمت هزینه‌ای برای انتخابات اتحادیه نمی‌کند گفت: اگر وزارت صمت برای برگزاری انتخابات اتحادیه هزینه‌هایی هم بکند، در انتها این هزینه‌ها توسط اتحادیه پرداخت می‌شود.

 

حقوق ماهیانه اعضای هیئت مدیره معادل 3 پایه حداقل حقوق 

 

کاظمی در پاسخ این سوال که آیا هیئت مدیره ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند؟ اظهار کرد: بله هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران بنابر محاسبات قانونی حقوق دریافت می‌کنند و طبیعی است اعضای هیئت مدیره از صبح تا بعدازظهر از کسب و کار خود می‌زنند و در جلسات شرکت می‌کنند و در قبال آن حقوق می‌گیرند. باید تاکید کنم هیچکدام از اعضای هیئت مدیره به صرفِ گرفتن حقوق وارد اتحادیه نمی‌شوند به این علت که همه آنها کاسب مغازه‌دار و تاجر هستند و نیازی به گرفتن حقوق ندارند. البته سنوات به اعضای هیات مدیره تعلق نمیگیرد ولی بیمه تامین اجتماعی می‌شوند.

 

او درباره مبلغ دریافتی اعضای هیات مدیره عنوان کرد: بنده با 15 سال خدمت در اتحادیه، 7 میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرم و تمام اعضای دیگر در همین حد حقوق می‌گیرند. طبیعی است من در مورد اتحادیه خودمان توضیح دادم و از اتحادیه‌های دیگر و حقوق آنها خبر ندارم.

 

اینکه آیا حقوق دریافتی اعضای هیئت مدیره اتحادیه بر اساس کیفیت عملکرد آنها است و آیا امکان دارد بر اساس عملکرد ضعیف و یا قوی یکی از اعضا این میزان پایین یا بالا برود موضوع مهمی است.

 

سخنگوی اتحادیه در همین زمینه توضیح داد: قطعا موضوع مطرح شده مهم است اما باید بگویم خیر حقوق اعضای هیئت مدیره ثابت است و عملکرد آنها ملاک نیست. به هر حال چه شخصی اثرگذار باشد یا نه، همین‌که در هیئت مدیره اتحادیه حضور دارد؛ حقوق دریافت می‌‌کند.

 

برخورد قانونی با عضو خطاکار

 

وی در پاسخ این سوال که اگر یکی از اعضای هیئت مدیره در دوره مسئولیت خود کوتاهی یا تخلفی انجام دهد و عدم صلاحیت او برای دیگر اعضا محرز شود، آیا امکان عزل او وجود دارد؟

 

گفت: در ابتدا باید بگویم که پیش از این در اتحادیه لوازم یدکی خودرو این اتفاق پیش نیامده است و همه اعضا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تایید شده‌اند.

 

به نظرم اگر اعضایی از هیات مدیره در دوره 4 ساله خود مرتکب خطایی شود مسلما رسیدگی می‌شود و آن شخص مجبور به استعفا می‌شود و برخورد قانونی صورت گیرد. قطعا اتحادیه نسبت به کار خلاف قانون واکنش نشان می‌دهد.

 

او در خصوص این سوال که ناظر به عملکرد هیئت مدیره اتحادیه چه نهادی است؟ بیان کرد: از 4، 5 سال پیش برای اولین بار بازرس مستقل از اعضای هیئت مدیره، مسئولیت نظارت بر کار اعضای هیئت مدیره و امور اتحادیه را به عهده گرفت. بازرس در اتحادیه موظف است چنانچه عضوی از هیئت مدیره برخلاف نظام صنفی فعالیت داشت؛ گزارش بدهد.

 

سید مهدی کاظمی در پایان با اشاره به جلسات هیئت مدیره گفت: در جلسات، نامه‌های زیادی قرائت می‌شود که اگر به اتحادیه لوازم یدکی و اعضای صنف مربوط باشد حتما به هر طریقی از جمله تلگرام، سایت و تلفنی به اطلاع آنها می‌رسانیم. طبیعی است نامه‌هایی در اتحادیه قرائت می‌شود که مربوط به صنف ما نیست و کنار گذاشته می‌شوند.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *