قطعات خودرو

چرا مالیات نقل و انتقال خودرو تغییر کرد؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، این مالیات در قانون مالیات ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ هم بود، با این تفاوت که نرخ مالیات در آنجا برای وارداتی‌‌‌ها و تولید داخلی یک‌درصد بود.  این مقام مسوول ادامه داد: اگر مبنا بر این باشد که یک‌درصد قیمت فروش خودرو‌‌‌ها به عنوان نقل و انتقال خودرو اخذ شود، نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

بنابراین نرخ این مالیات نسبت به سال قبل تغییری نکرده و قیمت اعلامی شرکت‌های تولیدکننده و مونتاژ‌کننده داخلی خودرو تغییر کرده است.

توتونچی در مورد اینکه معیار قیمت‌گذاری چه چیزی است افزود: سازمان امور مالیاتی طبق قانون مکلف شده تا آخر دی ماه هر سال قیمت تولید یا مونتاژ خودرو‌‌‌های داخلی را از شرکت‌های داخلی بگیرد و این را در قالب جدول برای اجرا در سال بعد ابلاغ کند.

سرپرست معاونت حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه معیار قیمت ثابت است یا تغییر می‌کند گفت: تا آخر دی ماه قیمتی که کارخانه یا مونتاژ‌کننده داخلی به ما اعلام می‌کند را به دستگاه‌ها و نهاد‌‌‌های مربوط مانند پلیس و سامانه‌‌‌هایی که دارند اعلام می‌‌‌کنیم و آن ملاک عمل خواهد بود.

در ادامه این برنامه سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در مورد هزینه تعویض پلاک گفت: در سال‌های گذشته به این صورت بود که برای خودرو‌‌‌های بالای ۳۰۰‌میلیون تومان، ۳۵۰‌هزار تومان هزینه پلاک به خزانه دولت واریز می‌شد و مجموعا با سایر هزینه‌ها، هزینه تعویض پلاک خودرو‌‌‌های بالای ۳۰۰‌میلیون، ۴۱۲‌هزار تومان بود و هزینه تعویض پلاک خودرو‌‌‌های زیر ۳۰۰‌میلیون، ۲۶۲‌هزار و ۳۵۰ تومان.

امسال قانون‌گذار یکسان‌سازی کرده و در حال حاضر برای کلیه خودرو‌‌‌ها هزینه تعویض پلاک، نقل و انتقال و صدور کارت سند مجموعا ۳۷۳‌هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌شود که از این مبلغ در اصل ۱۵۰‌هزار تومان به عنوان عوارض، ۱۰۰‌هزار تومان بابت پلاک و ۵۰‌هزار تومان بابت تعرفه کارت خودرو به خزانه دولت واریز می‌شود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در مورد مالیات نقل و انتقال گفت: پلیس راهور ناجا مکلف است که قبل از نقل و انتقال کنترل کند که مالکان خودرو مالیات نقل و انتقال خود را پرداخت کنند و این کنترل مالیات هیچ منافع و عوایدی برای ناجا و پلیس راهور ندارد و این مبالغ به خزانه دولت واریز می‌شود. در خصوص نحوه مالیات هم همه محاسبات توسط سازمان مالیاتی انجام می‌شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است