قطعات خودرو

كانديدای انتخابات اتحاديه لوازم يدكی: بايد سامانه‌ای برای افراد دارای جواز در اتحاديه تشكيل شود

مجتبي بابويهي در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو توضيح داد: خودروسازان بزرگ كشور به جای حمایت از صنف لوازم یدکی، شرکت‌هایی را در جهت رقابت و تهیه و توزیع قطعات يدكي و تضعیف صنف خودرو ایجاد کرده‌اند. آن‌ها تا جایی پیش رفته‌اند که این صنف توانایی ارائه خدمات بعد از فروش به خودروهای داخلی را تقریباً از دست داده و کاملاً ضعیف شده است.

او ادامه داد: قبلاً بازار در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کرد و خدمات پس از فروش خودروهای داخلی را انجام می‌داد؛ اما حالا آنقدر بازار را ضعیف کرده‌اند که خود خودروسازان باید خدمات پس از فروش را پوشش دهند. این درحالی است که حتی خودروسازان از ارایه خدمات پس از فروش  مناسب عاجزند و شاهد سرگردانی بسیاری از مالکان وسایل نقلیه به دنبال قطعات یدکی هستیم. در صورتی که صنف ما یار و یاور خودروسازان بوده‌اند و خواهند بود.

وي افزود: خودروسازان باید برای سبک‌تر کردن بار خودشان، نگاه مهربان‌تری به این صنف داشته باشند.

اين عضو اتحاديه لوازم يدكي خودرو در توضيح پیشنهادهايش برای بازیابی جایگاه اين صنف كه بايد توسط اتحاديه اجرا شود، گفت: اتحادیه بايد سامانه‌ای را ایجاد كند که صنف لوازم یدکی خودرو را در تهران و شهرستان‌ها پوشش دهد. در این سامانه افراد دارای جواز بايد بتوانند حساب کاربری شخصی داشته باشند. این کار چند حسن دارد؛ دلالی حذف می‌شود و این، امتیازی می‌شود برای کسانی که جواز دارند.

بابويهي ادامه داد: همچنین سامانه‌ای برای افراد دارای جواز بايد تشکیل شود که همه تولیدکنندگان قطعات خودرو در کشور در این سامانه باشند و اتحادیه در مقام حافظ منافع اعضای صنف ضمن تسهیل روابط کسبه معتبر و صاحب جواز در این سامانه، با همکاری مراجع مربوط مي‌تواند بستر مناسبي براي معرفی صنایع قطعه‌سازی و کسبه معتبر ایجاد كند. نه‌تنها ایجاد حساب‌های کاربری در اين سامانه به‌عنوان منبع درآمد اتحادیه، نقش بسزایی در پشتیبانی از منافع صنف دارد، بلکه به افراد دارای جواز نیز قدرت می‌بخشد و کسانی که دلال و بدون جواز هستند، در این شبکه حضور نخواهند داشت.

او اضافه كرد: با تشكيل اين سامانه‌ها منابع اصلی تولید، خرید و فروش لوازم یدکی مشخص مي‌شود و تجار خارجی نیز با وجود این سامانه می‌توانند به منابع هدف مناسب دست یابند. در صورتی که اكنون ظرفیت تجاری در حوزه لوازم یدکی خودرو در برخی مواقع یا نادید گرفته مي‌شوند یا درگیر واسطه‌گری می‌شوند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *