قطعات خودرو

16 تیر 1332 – سوبارو تاسیس شد

۱۶تیر در تاریخ خودرو

سوبارو ۳۶۰

سال 1332 در چنین روزی، شرکت صنایع سنگین فوجی با مسئولیت محدود ( FHI )، نام تجاری سوبارو را تاسیس کرد. سوبارو نامی است که به ستاره پروین – که در آرم سوبارو نشان داده شده است – اشاره دارد. شش ستاره نمایانگر شش شرکتی است که با هم ادغام شده و شرکت صنایع سنگین فوجی را ایجاد کردند. نخستین محصول این برند، سوباره 1500 بود که سال 1333 با تولید فقط بیست دستگاه، روانه بازار شد.

سوبارو 1500 ، در میان اولین خودروهای تولید شده توسط مارک سوبارو است


نخستین خودرویی که سوبارو در تعداد انبوه تولید کرد سوبارو 360 بود که دارای یک موتور 16 اسب بخاری بود. سوبارو در ژاپن به عنوان «خودرو مردم» معروف و محبوب شد زیرا اولین وخودروی شخصی ارزان قیمت در این کشور بود. سوبارو 360 که در سالهای پایانی دهه 1350، لقب «کفشدوزک» را به خود اختصاص داده بود، با یک موتور 36 اسب بخاری ارتقا یافت.

همه سوباروبرات را دوست دارند


موفقیت سوبارو در ایالات متحده آمریکا تا حدود زیادی به لطف عرضه «سوباروبرات» محصول سال 1356 بود. این خودرو دارای دو صندلی در کابین و همچنین دو صندلی در عقب خودرو بود. صندلیهای اضافی اجازه میداد تا خودرو «سوباروبرات» در رسته دیگری غیر از رسته خودروهای اسپورت بیمه شود. بنابراین این امر باعث شد که سوباروبرات در آمریکا خودرویی محبوب شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *