قطعات خودرو

آیونیکT10 به بازار عرضه خواهد شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال هیوندای اخیراً در استرالیا نام آیونیک T10 را به ثبت تجاری رسانده است که این می‌تواند نام پیکاپ الکتریکی آیندهٔ کره‌ای‌ها باشد. این نشان می‌دهد که پیکاپ الکتریکی هیوندای به‌عنوان عضوی از خانوادهٔ آیونیک راهی بازار خواهد شد. احتمالاً عدد ۱۰ بدین معنا است که پیکاپ موردبحث از لحاظ اندازه در صدر خانوادهٔ خودروهای الکتریکی هیوندای قرار خواهد گرفت و جایگاهی بالاتر از آیونیک ۷ آینده خواهد داشت که نسخهٔ هیوندای از کیا EV9 خواهد بود.

هرچند نام آیونیک T10 در استرالیا ثبت شده است اما این کشور بازار اصلی پیکاپ الکتریکی هیوندای نخواهد بود و انتظار می‌رود این خودرو در آمریکای شمالی هم عرضه شود هرچند که مشخص نیست در کلاس پیکاپ‌های فول سایزی مثل فورد F150 و شورلت سیلورادو قرار خواهد داشت یا با پیکاپ‌های کوچک‌تری مثل شورلت کلرادو رقابت خواهد کرد. فعلاً اطلاعات زیادی در مورد پیکاپ الکتریکی هیوندای در دست نیست اما انتظار می‌رود طراحی آن به‌اندازهٔ آیونیک ۵ و آیونیک ۶ خاص و منحصربه‌فرد باشد. علاوه بر این، احتمالاً آیونیک T10 قطعات فنی خود مثل موتورهای الکتریکی و پکیج باطری را از دیگر خودروهای الکتریکی گروه هیوندای قرض خواهد گرفت.

به‌احتمال‌زیاد، آیونیک T10 با قوای محرکهٔ دو موتور تولید خواهد شد که سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم می‌کند اما ارائهٔ یک نسخهٔ تک موتورهٔ محرک عقب هم امکان‌پذیر است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد هیوندای روی پیکاپ الکتریکی دومی هم کار می‌کند زیرا نام آیونیک T7 را هم به ثبت تجاری رسانده است. این پیکاپ می‌تواند کوچک‌تر از آیونیک T10 و هم‌اندازهٔ سانتا کروز باشد. طبق گزارش‌ها، هیوندای این پیکاپ‌ها را در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ آمادهٔ رونمایی خواهد کرد. علاوه بر این، کیا هم در حال کار روی یک پیکاپ دیزلی بنام تاسمان است که انتظار می‌رود نسخهٔ الکتریکی آن‌هم ساخته شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *