قطعات خودرو

استقبال قابل‌توجه از رولزرویس اسپکتر برقی و تشکیل صف انتظار ۲ ساله!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، محصولات سفارشی و دست‌ساز رولزرویس طرفداران زیادی دارند. این خودروساز که به دنبال عرضه اولین محصول برقی خود یعنی اسپکتر است با استقبال قابل‌توجهی از سوی مشتریان مواجه شده و همین امر باعث می‌شود صف انتظاری ۲ ساله برای تحویل آن تشکیل شود.

 

رولزرویس توجه بی‌نظیری به جزئیات تمامی محصولات تولیدی خود دارد و به همین خاطر مشتریان نیز منتظر تحویل الماسی گران‌بها در صنعت خودرو می‌مانند. در واقع فرایند کلی تحویل خودروهای خاص به مشتریان بین ۱۲ تا ۱۵ ماه خواهد بود اما تقاضای بالا برای اولین محصول بدون آلایندگی این برند یعنی اسپکتر برقی باعث شده زمان انتظار برای تحویل آن بیشتر از ارقام یاد شده باشد. تورستن مولر اوتوس مدیرعامل رولزرویس با اشاره به چنین موضوعی می‌گوید:

اگر شما رولزرویس اسپکتر برقی را امروز سفارش دهید احتمالاً آن را سال ۲۰۲۵ تحویل خواهید گرفت. تلاش ما تحویل ۱۵ ماهه بوده است که شاید کمی طولانی به نظر برسد اما هدف ما این نیست که مشتریان را چندین سال منتظر تحویل خودروی خود نگه داریم.

او می‌افزاید:

مشتریان در کلاس خودروهای لوکس زمان تحویل بیش از ۲ سال را درک نمی‌کنند و حتی شاهد فروخته شدن اکثر خودروها قبل از تولید آن‌ها هستیم. من فکر می‌کنم چنین تأخیرهای طولانی‌مدتی ناشی از برنامه‌ریزی تولید نادرست هستند نه چیز دیگر.

مدیرعامل برند موردبحث به درس‌های آموخته شده از تولید کانسپت های برقی پیشین یعنی ۱۰۲EX و ۱۰۳EX اشاره می‌کند و می‌گوید این خودروها را روی اسپکتر تأثیر داشته‌اند و چگونگی مدل تولید آن به وضوح با بازخوردهای مشتریان مهندسی شده است. اوتوس خاطرنشان می‌سازد:

ما چیزهای زیادی درباره شعاع حرکتی خودرو یاد گرفتیم. همین موضوع درباره زمان شارژ نیز صدق می‌کند. واضح بود که ما نیازی به بالاترین شعاع حرکتی در صنعت خودرو نداریم اما برد ۵۰۰ کیلومتری برای مشتریان ما کاملا کفایت خواهد کرد.

این مدیر ارشد در ادامه می‌افزاید:

کانسپت های قبلی همچنین دیدی منطقی درباره ابعاد و ظرفیت باتری ارائه کردند. ابعاد و شکل بدنه خودرو چگونه باید باشد؟ طراحی کلی خودرو چگونه باشد؟ در واقع یک توازن بسیار خوب بین شعاع حرکتی، ابعاد باتری ها و کل طراحی خودرو برقرار گردید.

مدیرعامل رولزرویس به استایل جالب اسپکتر برقی و بازنگری در عناصر سنتی این برند همچون جلوپنجره خاص آن اشاره می‌کند. او می‌گوید:

تصمیم واضح ما این بود که جلوپنجره مشهور رولزرویس را حفظ کنیم زیرا این قطعه بخشی از رولزرویس است. البته جلوپنجره اسپکتر در مقایسه با محصولات پیشین بسیار متفاوت است. عناصر جلوپنجره به گونه ای شکل گرفته اند که باد را به ‌خوبی در اطراف خودرو به گردش درمی آورند و هدف از وجود آن خنک کردن پیشرانه درون‌سوز نیست.

به همین خاطر رولزرویس اسپکتر برقی آیرودینامیک ترین محصول تاریخ این خودروساز است. اوتوس در خاتمه می‌گوید:

تمامی مشتریانی که اسپکتر را سفارش داده اند علاقه ویژه ای به آن دارند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *