قطعات خودرو

تسخير ۹۹ درصدي سهم بازار حمل و نقل بين شهري از سوي پلتفرم هاي اينترنتي

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران ، رئيس اتحاديه حمل و نقل کالاي شهري تهران در بيان مشکلات متعدد صنف متبوع خود گفت: با وجود بغل نويسي کاميون ها هر روز کاميون هاي ما جريمه مي شوند. از سوي ديگر تقاضا به سمت پلتفرم هاي اينترنتي رفته و تقريبا مي توان گفت ۹۹درصد تقاضا از طريق پلتفرم هاي اينترنتي پاسخ داده مي شود و سابقه چندين دهه شغل و صنف ما بي ارزش شده است.

عارف مرادي، رئيس اتحاديه حمل و نقل کالاي شهري تهران در گفت و گو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران گفت: هيچ يک از افرادي که در اين صنف پروانه کسب گرفته اند، هم اکنون از وضعيت کسب و کار خود راضي نيستند. تعداد زيادي از واحدهاي صنفي تعطيل شده و به سراغ شغلي با درآمد بهتر رفته اند، زيرا کسب و کار هاي اينترنتي بازارکار را از ما گرفته اند.

وي تصريح کرد: هم اکنون در اين صنف هيچ ساماندهي مطلوبي وجود ندارد و رغبتي هم براي راه اندازي کسب و کار جديد يا ارتقاي کسب و کارهاي قبلي وجود ندارد.

رئيس اتحاديه حمل و نقل کالاي شهري تهران اظهار کرد: هم اکنون بازرسي کل استان تهران براي رسيدگي وارد شده و تعدادي از وب سايت هاي متخلف را که شماره هاي خلاف و غير واقعي درج کرده بودند، تحت پيگيري قرار داده و بسياري از آنها را مسدود کرده و از بين برده است.

مرادي گفت: اگر در صنف ما ساماندهي صورت گيرد، مي توانيم اميدوار باشيم که در سال ۱۴۰۲ افراد جديد براي گرفتن پروانه کسب مراجعه کنند و ارتقاي کاري کسب و کارهاي مجوزدار قبلي را هم ببينيم. اما اگر اين اتفاق نيفتد و ساماندهي جديدي رخ ندهد، شغل ما به طور کامل از بين مي رود .

وي همچنين با انتقاد از عملکرد دولت بيان کرد: موضوع ديگري که بايد مطرح شود اين که ما هيچگونه خدمات جانبي و حمايتي از طرف دولت نداريم و هيچ قولي هم براي مساعدت به ما داده نمي شود.

رئيس اتحاديه حمل و نقل کالاي شهري تهران تاکيد کرد: با توجه به وضعيت بد اقتصادي و تورم موجود هزينه جانبي ما خيلي بالا رفته است. نرخي که مراکز داراي مجوز ارائه مي کنند قيمت مصوب شده از سازمان حمايت از مصرف کننده است و در صورتي که اطلاع رساني موثري انجام شود مشکلي در اختلاف قيمتي بين کسب و کارهاي اينترنتي و کسب و کار سنتي پيش نمي آيد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است