قطعات خودرو

توجه هم‌زمان به صنف و صنعت در ساختار جدید وزارت صمت

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سید رضا فاطمی‌امین» در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و مراکز استان‌ها که با حضور «عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی» رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، افزود: با استقرار ساختار سازمانی جدید وزارت صمت ادغام واقعی در وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی به وقوع پیوست و چگونگی حکمرانی تغییر و به روز شد.

در تبصره ۱۸ اصناف دیده شده است

وی گفت: در تبصره ۱۸ اصناف دیده شده است، معافیت‌های گمرکی را برای اصناف در نظر گرفتیم و همه مزایایی که واحدهای صنعتی دارند واحدهای صنفی نیز دارا هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه‌کرد: دفاتر تخصصی رشته فعالیت‌ها هم‌زمان صنف و صنعت را جلو می‌برند و همه مسائل رشته فعالیت‌ها در حوزه مربوطه در درون دفاتر تخصصی همان رشته فعالیت پیگیری می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر کسب نظر از بخش خصوصی، بیان‌داشت: در ستاد تنظیم بازار اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون حضور دارند و نظرات بخش خصوصی را در همه فعالیت‌ها کسب می کنیم.

وزیر صمت همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره ای، اضافه‌کرد: اصناف توزیعی و تولیدی می‌توانند از این تفاهم‌نامه استفاده و مبتنی بر فاکتورهای الکترونیکی سامانه جامع تجارت تسهیلات دریافت کنند.

ساماندهی اصناف بدون مجوز 

وی اظهار داشت: ساماندهی اصناف بدون مجوز را نیز در دستور کار داریم و پیگیری خواهیم کرد.

پیشنهادات ارائه شده توسط اصناف

در این نشست فعالان اصناف به بیان مهمترین نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

از جمله مهمترین پیشنهادات به هم افزایی با وزارت جهاد کشاورزی برای حل وفصل مسایل مشترک، سیاستگذاری و نظارت واحد برای مجموعه اصناف، نظارت بر تخفیفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای، توجه به بخش خصوصی و تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و جشنواره‌های خرید و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا می توان اشاره کرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است