• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=727

خانه » سوء تفاهم قیمت تمام شده

  • عبدالعلی مجد
  • 9 آذر 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=727

سوء تفاهم قیمت تمام شده

خیلی ساده و بدیهی است وقتی شما می خواهید کالایی را به فروش برسانید باید براساس ارزش مبادله ای آن در لحظه و مکان عمل کنید.

واژه قیمت تمام شده فقط برای صاحب کالا مهم است. بازار به نرخ روز توجه می کند و این اصلی است که نباید توسط هیچ کس دستکاری شود.

حالا اگرعرضه کننده به هر روشی بتواند یا مجبور شود؛ بجای ارزش مبادله ای با نرخی غیراز مکانیزم های بازار کالای خود رابه فروش برساند.اولین بازنده خود اوست. فرقی هم نمی کند که این نرخ بالاتر یا پائین تر از قیمت بازار باشد.

در موضوع قیمت گذاری خودرو ما باهمین مسئله مواجه هستیم. تولید کننده خودرو می گوید: شما هزینه های مرا حساب کنید + سود منصفانه و قیمت خودرو را برای تحویل به تقاضا کننده تعیین کنید.

سیاست‌گذار یا کسانی که دستی بر آتش دارند می گویند: خوب ممکن است خودروساز هزینه های اضافی اعلام کند یا هزینه های بی مورد انجام داده باشد.پس ما خودمان قیمت تمام شده را حساب می کنیم،…

ازطرف دیگر بازار خودرو در ایران با توجه به ممنوعیت واردات انحصاری است و این می تواند موجب سوء استفاده خودروسازان گردد. پس مرجع تعیین قیمت باید بی طرف باشد.

این قصه، شده غصه خودروسازان با ضرر انباشته 80 هزارمیلیارد تومانی، قطعه سازان با مطالبات معوق 18 هزار میلیارد تومانی، کاهش تولید خودرو(با وجود ظرفیت نزدیک به 2 میلیون دستگاه خودرو که هنوز به این عدد نزدیک هم نشده ایم. براساس سند تحول صنعت خودرو در سال 1404 باید 3 میلیون خودرو در کشور تولید شود)، تعطیلی واحدهای قطعه سازی، بیکاری کارگران، افزایش معوقات بانکی و بدهکاران بیمه ای و مالیاتی

از آن طرف ماجرا خودرو پس از گردش در بازار خودرو با قیمتی بسیار بالاتر از آنچه خودروساز مایل است به دست متقاضایان نهایی برساند، توسط شبکه ای مخرب به فروش می رسد.

راه حل:

بسیار آسان و ساده است. خودروسازبه قیمت حاشیه بازار خودروی خود را بفروشد. اگر نهادهای نظارتی تشخیص اجحاف دادند. ورود کنند. تذکربدهند، تنبیه و جریمه کنند. اگر نشد واردات را به صورت محدود آزاد کنند تا خودروساز خود را چابک و قابل رقابت کند.

البته باید برای قطعه سازان و خودروسازان شرایط بهینه تولید درهمه زمینه ها را نیز فراهم کرد. تامین مواد اولیه، نقدینگی، نیروی انسانی متخصص، تامین تجهیزات و امکان دستیابی به فن‌آوری های پیش رفته و…

تامین این شرایط و امکانات هم باید در یک چرخه سالم اتفاق بیافتد والّا صنایع بالادستی و زیر ساختی دچار مشکل می شوند.

آشتی با مردم

مسلم است ایرانیان مایل هستند خودروی ایرانی سوار شوند به شرط این که بدانند با این کار اقتصاد ملی تقویت می شود و تولید ثروت برای کشور اتفاق می افتد. فرد یا افراد خاصی ویژه خواری نمی کنند. برای این هدف باید شفاف سازی کرد. خیلی زیاد باید اطلاع رسانی شود. آن قدر که گذشته و خاطره بد از بین برود. رسانه ملی باید بدون گرفتن ریالی شروع کند به اطلاع رسانی بی طرفانه و واقع گرایانه، ضعف و قوت ها را بگوید و مردم را امیدوار کند. خودروسازان نیز باید بیشتر سهام خود را به افراد حقیقی واگذار کنند. بلوک های قدرتمند نباید حداکثر بیش از 5 گروه را در میان سهام داران تشکیل دهند.

  • اقتصاد ملی, بازار خودرو, ثروت, حاشیه بازار, قیمت خودرو, قیمت گذاری دستوری, مردم, نظارت, واردات خودرو
قبلیقبلتحریک ایران با ترور فخری زاده
بعدیتوليدی و بازرگانی ثابت شبستربعدی

تندر ایرانی شاید با قلب روسی!

مجتبی علوی 11 تیر 1401

گیرپاژ کردن موتور خودرو چیست؟

مجتبی علوی 11 تیر 1401

چری تیگو 7 پرو به بازار اروپا می رود

عبدالعلی مجد 10 تیر 1401

فراری هم الکتریکی می‌شود

محسن فاطمی 10 تیر 1401

فهرست قیمت محصولات ایران خودرو در تیر ۱۴۰۱ اعلام شد

مرتضی مهدوی 07 تیر 1401

نمایشگا اتومکانیک سپاس افتتاح می‌شود

مرصاد رنگرز 08 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن