قطعات خودرو

مقایسه هیوندای توسان هیبرید 2022 با تویوتا RAV4 هیبرید + فیلم

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بسیاری از افراد به دنبال خرید شاسی بلندهای جمع و جور هستند و علاقه زیادی به این دست از خودروها دارند. اصولا دنیای شاسی بلندها بسیار گسترده است و خریداران زمانی که به این دنیا پا می گذارند دچار تردید در خرید هر کدام از آنها می شوند.

2 نمونه از پرتقاضاترین خودروهای بازار، هیوندای توسان هیبرید 2022 و RAV4 هیبرید است. هر دوی این خودروها  دارای امکانات پیچیده و مجموعه‌ای از تجهیزات استاندارد هستند و مهم تر اینکه در حال حاضر، هرکدام از این خودروها دارای یک پیشرانه  برقی و هیبریدی با صرفه جویی بالا و پتانسیل برق اضافی هستند.

RAV۴ شاسی بلندی است که اکنون شکل ماجراجویانه به خود گرفته است و بدون شک، می توان آن را یکی از موفق‌ترین محصولات تویوتا در بازار جهانی به شمار آورد. این کراس‌اور، چندان بزرگ نیست، اما نیاز‌های یک خانواده ۴ نفره برای مسیر‌های کوتاه روزانه و سفر‌های طولانی‌مدت بین شهری را برطرف می کند.

تویوتا از اولین RAV۴ در سال ۲۰۰۵ پرده برداشت و حالا این خودرو در نسل پنجم با انواع پیشرانه‌های تمام بنزینی، هیبرید و پلاگین هیبرید تولید می‌شود.

هیوندای توسان هیبرید 2022 در مقابل تویوتا RAV4 هیبرید + فیلم

 

 هیوندای اخیرا از جدیدترین  محصول خود برای سال ۲۰۲۲ پره برداشت که توسان است. این خودرو هم اکنون از ظاهری کاملا متفاوت نسبت به  نسل قبل بهره می‌برد. هیوندای توسان ۲۰۲۲ بازطراحی شده یک شاسی بلند جمع و جور با ارزش و با ظرافت خاصی است.

 در توسان، یک پیشرانه ۲۲۶ اسب بخاری، یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با  گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به کاربرده شده است. سیستم چهارچرخ محرک استاندارد است و همراه‌ با یک شارژر داخلی ۷/۲ کیلوواتی که امکان شارژ را با ولتاژ ۲۴۰ ولت در کمتر از دو ساعت فراهم می‌کند. نکته حائز اهمیت این است که توسان هیبریدی در پیچ و خم جاده‌ها بهتر از نمونه بنزینی عمل می کند. 

هیوندای توسان هیبرید 2022 در مقابل تویوتا RAV4 هیبرید + فیلم

 

در همین حال، RAV۴ ترکیب پیشرانه‌ی ۲٫۵ لیتر تنفس طبیعی با موتور برقی، مجموع قدرت ۲۱۹ اسب بخار با گشتاور ۲۲۱ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این کراس‌اور دو دیفرانسیل، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۴٫۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر با نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. نکته حائز اهمیت این است که این خودرو به اندازه کافی رضایت بخش و سریع بوده و هندلینگ و سواری فوق العاده ای را فراهم می کند. 

هر دو شاسی بلند توسان و RAV۴، چهار صندلی برای سرنشینان ارائه می دهند و حتی تا پنج نفر را پشتیبانی می کنند که صندلی پنجم در توسان بهتر به کار برده شده است. به دلیل طراحی سقف کوتاه تر، سرنشینان در صندلی جلو احساس تنگی و فضای کمتری برای سر دارند.

هیوندای توسان هیبرید 2022 در مقابل تویوتا RAV4 هیبرید + فیلم

 

 توسان و RAV۴ دارای سیستم ترمز اضطراری خودکار هستند و سیستم‌های دوربین، مانیتور‌های صفحه لمسی و کروز کنترل تطبیقی ​​را که استاندارد هستند، ارائه می‌دهند.

هیوندای توسان هیبرید 2022 در مقابل تویوتا RAV4 هیبرید + فیلم

 

 توسان هیبریدی با قیمت ۳۰ هزار و ۲۳۵ دلار شروع می شود و دارای یک صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی استاندارد با Apple CarPlay (بی سیم) و Android Auto (با سیم) است. در عین حال، RAV۴ با مشخصات LE هیبریدی با قیمت کمتر از ۳۰ هزار دلار عرضه می‌شود و مجهز به  سانروف و برخی آپشن های دیگر  از جمله صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی است.

هیوندای توسان هیبرید 2022 در مقابل تویوتا RAV4 هیبرید + فیلم

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است