قطعات خودرو

نقد و بررسی کوییک/ روح پراید در کالبد جدید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارت‌نیوز، این خودرو بر پایه پلتفرم تیبا هاچ‌بک، طراحی و تولید شد و به نوعی فیس‌لیفت این خودرو محسوب می‌شود. جالب است که خود تیبا نیز از پلتفرم پراید استفاده می‌کند و بنابراین می‌توانیم بگوییم کوییک سایپا، یک فیس‌لیفت نسبتا سنگین از خودروی پراید است.

 

مشخصات فنی

پیشرانه استفاده شده روی کوییک تقریبا در اکثر محصولات شرکت سایپا دیده می‌شود. پیشرانه M15 که چهارسیلندر تنفس طبیعی با حجم 1.5 لیتر بوده و به کمک گیربکس 5 سرعته دستی و یا 6 دنده مصنوعی cvt، قدرت تولیدی پیشرانه را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند.

 

کوییک

این پیشرانه از تکنولوژی پایینی برخوردار است و در هر دوره، شرکت سایپا با انجام تغییراتی اندک در ECU و سایر بخش‌های آن، توانسته استاندارد آلایندگی پیشرانه را بالاتر ببرد و از تست‌های استاندارد نمره قبولی گیرد.

امید است طی سال‌های آتی شرکت سایپا، موتور ملی خود را طراحی و به‌تولید برساند که از تکنولوژی‌های روز برخوردار بوده و مصرف پایین‌تری داشته باشد.

انواع مدل‌های کوییک

این خودرو در تیپ‌های متفاوتی وارد بازار شده است که تغییراتی جزئی با هم‌دیگر دارند و در طول این سال‌ها، مدل‌هایی از این خودرو توقف تولید خورده است. کوییک معمولی، کوییک R ، کوییک R پلاس، کوییک S و کوییک اتوماتیک پلاس جزو تیپ‌هایی است که فعلا روی خط تولید سایپا قرار دارند.

کوییک معمولی

این تیپ، همان نسخه معمولی خودرو است که طرحی بسیار ساده داشته و بقیه نسخه‌ها از روی این خودرو تغییر یافته‌اند. پیشرانه استفاده شده در آن همان M15 و گیربکس 5 سرعته دستی است.

کوییک R

این نسخه همان نسخه دو رنگ این خودروی معمولی به شمار می‌رود و بخش‌هایی از بدنه همانند فلاپ آیینه‌ها، سقف و قسمتی از سپرها به رنگ قرمز درآمده است. همچنین داخل کابین نیز شاهد تغییرات کوچکی مانند تغییر رنگ بعضی از اجزی رودری‌ها و داشبورد هستیم. این نسخه نیز از پیشرانه و گیربکس مشترک با نسخه معمولی استفاده می‌کند.

R

کوییک R پلاس

این نسخه به نوعی نسخه فول آپشن کوییک R به حساب می‌آید. چراکه هیچ تغییری در بخش فنی ندارد. اما آپشن‌هایی همچون رینگ‌های آلومینیومی جدید، فرمان دی‌کات، نمایشگر 7 اینچی، دوربین دنده عقب و کفپوش سه بعدی به آن اضافه شده است.

Rپلاس

کوییک S

این مدل نسخه فیس‌لیفت کوییک معمولی به حساب می‌آید. تنها تغییر عمده‌ای که در ظاهر خودرو جلب توجه می‌کند، نوار مشکی کار شده روی سپر جلوی خودرو است که به گفته سایپا، از خط اشک یوز ایرانی الهام گرفته شده. همچنین طرح جلوپنجره نیز تفاوت جزئی با سایر مدل‌ها دارد.

کوییک S  از یک رنگ واحد استفاده می‌کند و مانند سری R، دو رنگ نیست. پیشرانه و گیربکس این نسخه نیز مانند سری‌های قبلی است.

S

کوییک اتوماتیک پلاس

در این نسخه علاوه بر تغییر در گیربکس، شاهد تغییراتی در آپشن‌ها نسبت به نسخه معمولی نیز هستیم. گیربکسی که روی کوییک دنده اتومات قرار دارد، از نوع CVT با شش دنده مصنوعی بوده که ساخت شرکت پانچ بلژیک است.

از جمله آپشن‌های این نسخه نسبت به نسخه معمولی می‌توان به دریچه گاز برقی، کروزکنترل، سنسور دنده عقب، سنسور فشار باد تایر، دی‌لایت، فرمان برقی دی‌کات همراه با دکمه‌های کنترلی، دوربین دنده عقب، ورود و استارت دکمه‌ای و شیشه دودی عقب اشاره کرد.

 

علاوه‌بر این نسخه‌ها، شرکت سایپا اخیرا یک نمونه دیگر از این خودرو با نام کوئیک G را وارد بازار کرده که فول‌ترین نسخه این خودرو  محسوب می‌شود. این نسخه از کوییک اتوماتیک پلاس دارای چند آپشن بیش‌تر مانند اتولایت و شیشه‌های دودی ردیف عقب است.

سخن آخر

اگر به آپشن‌های بیش‌تر در خودرو علاقه‌مند هستید می‌توانید نسخه‌های آپشنال را با قیمت بالاتر خریداری نمایید. اما اگر این آپشن‌ها برای‌تان اهمیتی ندارد، می‌توانید با صرف هزینه کم‌تر، نسخه معمولی این خودرو را خریداری کنید. چراکه از لحاظ فنی و ظاهری، این نسخه‌ها هیچ تفاوتی با هم‌دیگر ندارند.

 

قیمت انواع کوییک

در اوایل اردیبهشت ماه 1402 قیمت‌های انواع این خودرو به شرح زیر است:

نسخه معمولی دنده‌ای در بازار، قیمتی برابر با 405 میلیون تومان دارد. همچنین قیمت کارخانه آن در حدود 193 میلیون تومان است.

R دنده‌ای به قیمت 420 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت کارخانه آن 251 میلیون و 300 هزار تومان است.

کوییک R پلاس اتوماتیک به قیمت حدودی 515 میلیون در بازار معامله می‌شود. قیمتی که کارخانه برای آن در نظر گرفته، 288 میلیون و 114 هزار تومان است.

کوییک S به قیمت 430 میلیون تومان در حال معامله است. همچنین قیمتی که کارخانه برای عرضه آن در نظر گرفته 260 میلیون و 720 هزار تومان است.

کوییک اتوماتیک فول با قیمت 510 میلیون تومان در حال معامله است. قیمت کارخانه آن 322 میلیون و 600 هزار تومان درنظر گرفته شده.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است