قطعات خودرو

پیروزی فرزند فراری در مسابقات ۲۴ ساعتی نوربرگرینگ

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، خودروی چدید فراری موفق شد در مسابقه ۲۴ ساعتی در جهنم سبز، با شکستن رکوردی تازه به مقام قهرمانی برسد.

فراری ۲۹۶GTB تیم مسابقه‌ای «فرینکادلی ریسینگ» به شماره ۳۴ توانست در رقابت «آداک توتال انرجایز ۲۴ ساعتی نوربرگرینگ» به مقام نخست برسد. این خودرو همچنین رکورد بیشترین دور در طول این مسابقات را با ۱۶۲ دور کامل و پوشش ۴۰۶۰ کیلومتر شکست. مجموعا ۱۳۶ خودرو در این رویداد شرکت کردند تا سطح پیست ۲۵.۳ کیلومتری مشهور آلمانی را برای بار دیگر گرم کنند. قاعدتا در طول این مسابقات استقامت طولانی، اتفاق‌های غیرمترقبه زیادی رخ داده است.

خودروهای فراری ۲۹۶GTB GT3، پورشه ۹۹۲ ۹۱۱GT3R، لامبورگینی اوراکان GT3، آئودی R8 LMS GT3 و بی‌ام‌و M4 GT3 رقابت‌کنندگان اصلی این مسابقه در رده SP9/ GT3 به شمار می‌رفتند. در کلاس پایین‌تر GT4 هم دو مدل تویوتا GR سوپرا GT4 و آستون‌مارتین ونتیج AMR GT4 در اختیار مسابقهبا ‌دهندگان بود. «جترو باوینگدون»، ویراستار مجله اوو و مجری تا‌پ‌گیر آمریکای جدید، در این رقابت راننده یک دستگاه بی‌ام‌و M4 GT3 به شماره ۷۳ بود.

به‌جز دو رده یاد شده، انواع خودروهای مسابقه‌ای از ملاس TCR تا GT2 در این پیست حضور داشتند. نوربرگرینگ برخلاف مسابقات متداول WEC میزبان خودروهای خصوصی چون یک دستگاه داچیا لوگان در کلاس SP3 بود که در کنار یک اوپل مونتانا ۱۹۸۸ مسابقه را به اتمام رسانید.

بسیاری از علاقه‌مندان به حضور در این مسابقه و راننده‌های آماتور و تازه‌کار با خودروهای TCR وارد پیست شدند؛ رویدادی که در چند سال گذشته بیش‌ازپیش محبوب شده است. خودروسازانی چون هیوندای، کوپرا و آئودی بیشترین محبوبیت را میان شرکت‌کنندگان نوربرگرینگ دارند. خودروهای TCR قابلیت شرکت در چندین مسابقه مختلف با قوانین متفاوت را دارند؛ پس جای تعجب هم ندارد که در نوربرگرینگ ۲۴ ساعتی نیز نقشی پررنگ داشته باشند.

تعداد و تنوع زیاد خودروهای شرکت‌کننده یکی از اصلی‌ترین المان‌های جذاب‌کننده رقابت ۲۴ ساعتی نوربرگرینگ به شمار می‌رود. این مسابقه برای بار نخست در سال ۱۹۷۰ در تقویم مسابقات اتوموبیل‌رانی ظاهر شد. مجموعه آداک، «ADAC»، (کلوپ خودروسواری الگِماینر دویچر) برگزارکننده رسمی آن بود و هست. پیش از دهه ۷۰ میلادی، نوربرگرینگ مسابقات استقامتی ۱۲، ۲۴، ۳۶، ۸۴ و حتی ۹۶ ساعتی را به خود دیده بود که با فناوری آن زمان توجیه چندانی نداشت.

پس از فرینکادلی ریسینگ، «رو ریسینگ» با رانندگی «دریاس ونثور» موفق به کسب مقام دوم با یک دستگاه بی‌ام‌و M4 GT3 شد. ونثور تنها ۲۶.۹۱۱ ثانیه با فراری شماره ۳۴ فاصله داشت. این تیم روی‌هم‌رفته ۱۶۲ دور را در پیست نوردشلایف به اتمام رساند. این نخستین‌بار است که خودروی جی‌تی تازه بی‌ام‌و در یک رقابت اتوموبیل‌رانی روی سکوی قهرمانی می‌رود.

مسابقه ۲۴ ساعتی جهنم سبز در زیر گروه پیست نوردشلایف یا حلقه شمالی برگزار می‌شود که شامل پیست GP و لبه شمالی کل مجموعه می‌شود. نوربرگرینگ به‌خاطر بره‌مندی از سطوح متفاوت آسفالتی و حتی آب‌وهوای متفاوت در نقاط مختلف پیست (به‌خاطر طول زیاد آن) شهرت بسیاری دارد و یکی از چالش‌برانگیزترین پیست‌های جهان به شمار می‌رود؛ شرایط سواری در این پیست حتی با آب‌وهوای یکسان نیز در نقاط متفاوت تجربه‌ای منحصربه‌فرد دارد. این رقابت استقامتی نیز مانند رقابت‌های WEC درکنار ارائه تجربه تماشای مسابقه، امکان کمپ‌زدن کنار پیست و تجربه‌های گوناگون دیگر را نیز فراهم می‌کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است