• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=2274

خانه » گام نخست برای اصلاح قراردادهای قطعه سازان

  • محمدامین الهی
  • 8 بهمن 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=2274

گام نخست برای اصلاح قراردادهای قطعه سازان

درحالی که خودرو سازان با زیان انباشته مواجه هستند، اصلاح قراردادها در کوتاه مدت تاثیر چندانی نخواهد داشت

مازیار بیگلو

به گزارش «قطعات خودرو»، اصلاح قرارداد خودروسازان با سازندگان قطعات آغاز شده اما در شرایط فعلی که خودروسازان زیان انباشته بسیار بالای دارند. اصلاح قراردادها کمک چندانی به قطعه‌سازان نخواهد کرد. مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در این زمینه گفت:
برخی اصلاح قیمت قطعات را منوط‌ به تصحیح بهای خودرو می‌دانند. ازآنجاکه قطعه‌سازان بخش خصوصی محسوب می‌شوند، همواره بر اصلاح قیمت قطعات بدون تاثیرپذیری از اشتباه‌ها و تصمیمات دولت و بلاتکلیفی‌های موجود در حوزه قیمت‌گذاری خودرو تاکید داشته‌ و انتظارات خود را در این باره، بارها اعلام کرده‌ایم.

بیگلو افزود: روند اصلاح قیمت قطعات ازسوی شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا آغاز شده اما فرمول قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت، زیان‌دهی بالای این دو شرکت را رقم زده به ‌نحوی‌که حتی پس از اصلاح قیمت‌ قطعه، به‌ دلیل کاهش نقدینگی، توان پرداخت مطالبات قطعه‌سازان وجود ندارد. 

عدم پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، باردیگر آنها را به سمت بحران کمبود نقدینگی سوق خواهد داد که در چنین شرایطی، احتمال کاهش تیراژ تولید دور از ذهن نیست. 

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: قطعه‌سازان، تمام سازوکارهای تولید قطعات را براساس بسته جهش تولید ابلاغی از سوی وزارت صمت فراهم کرده بودند، اما کمبود نقدینگی، موجب حرکت دائمی قطعه‌سازان به سمت توقف تولید شده است. به ‌طوری‌که حتی قطعه‌سازان بزرگ نیز دیگر، قادر به تامین قطعات نیستند و علت آن، عدم پرداخت مطالبات آنهاست. 

اگر تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی ابلاغی ازسوی شورای پول و اعتبار به‌عنوان الباقی تسهیلات مصوب دی ماه سال گذشته، دراختیار قطعه‌سازان قرار گیرد، حرکت درراستای تحقق بسته جهش تولید تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

  • انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو, خودروسازان, قطعه سازان, قیمت خودرو, نقدینگی
قبلیقبلقیمت گران‌ترین اتومبیل؛2500 تومان!
بعدیهمیشه، خدا هست…بعدی

مالیات نقل و انتقال خودرو در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

عبدالعلی مجد 07 تیر 1401

مرحله نخست طرح جهش کیفیت ایران‌خودرو در حوزه موتور و گیربکس

حسین پورمحمد 08 تیر 1401

گیرپاژ کردن موتور خودرو چیست؟

مجتبی علوی 11 تیر 1401

حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال

سارا رستگار 06 تیر 1401

توقفی در سامانه تخصیص خودرو انجام نشده است

سارا رستگار 08 تیر 1401

امکان داخلی سازی 80 درصد قطعات خودرو وجود دارد

مرصاد رنگرز 07 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن