قطعات خودرو

1403 با خودروهای برقی

به گزارش قطعات خودرو  معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر برقی‌سازی خودروها گفت: طبق برنامه در سال آینده 30 هزار خودروی سواری برقی به بازار عرضه خواهد شد. مصرف بنزین باید کاهش یابد بنابراین وزارت صمت برای تحقق این امر برقی‌سازی خودروها را در دستور کار خود قرار داده است. در پی این اتفاق، میزان مصرف سوخت توسط خودروها نیز کاهش خواهد یافت.

معاون حمل‌‌ونقل و صنایع خودرو وزارت صمت ادامه داد: با توجه به اقداماتی که انجام شده است و برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌کنیم که در سال آینده از تعداد خودروهای بنزین‌سوز کاسته و به خودروهای گازسوز اضافه شود.

وی با تاکید بر توانمندی برقی‌سازی خودروها، توضیح داد: کشور ما از توانمندی تولید و فناوری ساخت خودروهای برقی برخوردار است اما  استفاده از خودروهای برقی مشروط بر وجود زیرساخت بوده که شامل مواردی چون  ایستگاه شارژ، ایستگاه نظارت بر عملکرد باتری و همچنین مجموعه خدمات پس از فروش می‌شود.

منطقی گفت: سال جدید، سال ورود خودروهای برقی به بازار است. طبق پیش‌بینی‌ها، دو خودروساز بزرگ کشور در سال آینده 20 الی 30 هزار خودروی برقی تولید کرده و روانه بازار می‌کنند. تا سال 1404 نیز حدود 100 هزار خودروی برقی و هیبریدی در کشور تولید خواهد شد.

معاون حمل‌و‌نقل و صنایع خودرو وزارت صمت در پایان گفت: راهبرد وزارت صمت بر برقی‌سازی خودروها بنا شده است. طبق تدابیر اندیشیده شده، بخشی از این هدف توسط واردات خودروهای برقی و بخشی با تولید داخل به ثمر خواهد نشست. در نظر است در ابتدا خودروهای رقی وارداتی در بخش تاکسی استفاده شود. در خصوص اتوبوس‌های برقی نیز اقداماتی انجام شده و تعدادی تولید و بخشی در حال تولید است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *