قطعات خودرو

آئودی می گوید سود خودروهای برقی کمتر از بنزینی نیست

به گزارش سایپانیوز، بعد از گذشت بیش از 100 سال از ساخت و تولید خودروهای بنزین سوز، حالا اکثر خودروسازان میلیادرها دلار به پای خودروهای برقی می ریزند. هر یک از بخش های مختلف تولید خودرو از پلتفرم ها گرفته تا باتری، موتورهای برقی، نرم افزارهای مورد نیاز به ساعت ها تحقیق و توسعه نیاز دارند. تکوین فناوری های جدید به پول و وقت زیادی نیاز دارد. خوشبختانه قرار نیست سرمایه گذاری های هنگفت تا ابد ادامه پیدا کند و از جایی بازگشت سرمایه و سودآفرینی هم شکل می گیرد یا حداقل این اعتقاد مدیر عامل آئودی، مارکوس دوئس مان Markus Duesmann است. او در مصاحبه با رویترز گفته است: «نقطه ای که ما از خودروهای برقی به همان اندازه خود خودروهای بنزینی سود کسب کنیم همین حالا،‌ سال بعد یا سال 2023 است. همین حالا هم هزینه های تولید هر دو تقریباً یکسان است.»

آئودی به عنوان یک برند از مجموعه برندهای گروه خودروسازی فولکس واگن، یک چهارم از کل سود این گروه را خلق می کند. در حال حاضر برندهای زیر چتر گروه خودروسازی آلمانی فولكس واگن عبارتند از: آئودی، سئات، اشكودا، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوكاتی، اسكانیا و مان.

لامبورگینی، بنتلی و دوکاتی زیرمجموعه برند آئودی به حساب می آیند. شواهد هم نشان می دهد که این نام های دهان پرکن خیلی هم راه به جایی نمی برند. با این حال مدیر عامل آئودی در این مصاحبه گفته است: «این برندها… بسیار ارزشمند و بسیار سودبخش هستند در آینده هم هم افزایی بیشتری از آنها را شاهد خواهیم بود. بنابراین به هیچ عنوان هیچ برنامه ای برای خلاص شدن از این برندها وجود ندارد.»

با این که این گروه خودروسازی و برند آئودی به طور کلی همچنان سودآفرین هستند اما آنها هم با بحران تراشه [پردازشگرهای نیمه هادی] دست و پنجه نرم می کنند. دوئس مان می گوید: «ما درنیمه اول سال 2021، عملکرد قوی داشتیم اما در نیمه دوم ضعیف تر خواهد بود. ما واقعاً با مشکل رو به رو هستیم.»

این مشکل واقعاً جدی است طوری که فرایند رفع مشکل روزانه ایجاد شده تا میزان خسارت های ناشی از کمبود تراشه به حداقل ممکن برسد. حاشیه سود آئودی پیش از سال 2019 و قبل از شیوع جهانی کرونا حدود 8 درصد بود در حالی که در نیمه اول سال 2021 به حدود 10.7 درصد رسیده است. خبر بد این که قرار نیست تا پایان سال 2021 مشکل کمبود تراشه محو شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *