قطعات خودرو

آیا شما درمورد تیپ شخصیتی افراد پرخاشگر منفعل اطلاعاتی دارید؟

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه افرادی که دارای تیپ شخصیتی پرخاشگر منفعل هستند، هرگز نمی‌گویند کاری را انجام نمی‌دهند، اما ویژگی رفتاری شان به گونه‌ای است که تا زمانی که از آن‌ها سوال نکنید، از هیچ کس، حتی  درمورد خواسته‌های خود نمی‌پرسند و واکنش آن‌ها این است که یا اخم می‌کنند و یا این که غر می‌زنند و با این وجود، معتقد هستند که مهربان‌ترین فرد جهان هستند تا جایی که آزارشان حتی به مورچه هم نمی‌رسد.

اگرچه این افراد، با یک انکارناپذیری قابل توجه و با حالتی سلطه جویانه و خشمگین با دیگران برخورد می‌کنند، امّا واقعیت این است که این موضوع اصلا تقصیر آن‌ها نیست چراکه انسان‌های بدی نیستند و حداقل، به گفته خودشان همیشه قربانی می‌شوند.

رندی پاترسون روانشناس بالینی در خصوص رفتار منفعلانه و پرخاشگرانه این طور می‌گوید که این افراد، در همه موارد راه خود را درپیش می‌گیرند و همیشه هم بهانه‌های قابل قبولی دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد از برعهده گرفتن مسئولیت‌های خود فرار کنند.

این افراد می‌توانند از روبرو شدن با افراد آسیب دیده دوری کنند و اگر تلاش می‌کنند که با فرد یا موضوعی مقابله کنند در مقابل، می‌توانند هرگونه قصد و غرض و بی مسئولیتی و تأخیر در انجام کارها را را هم انکار کنند. به طور مثال؛ می‌گویند می‌خواستم زود برسم، امّا اتوبوس دیر آمد.

آیا شما درمورد تیپ شخصیتی افراد پرخاشگر منفعل اطلاعاتی دارید؟

بین حرف و عمل افرادی که شخصیت منفعل پرخاشگر دارند تضاد نسبتاً زیادی وجود دارد و همین موضوع باعث ناراحتی و خشمگین شدن اطرافیان آن ها و دیگران می شود اما در این میان، باید این موضوع را درنظر گرفت که شاید فردی با چنین ویژگی شخصیتی از کار و رفتار خود اطلاع کافی نداشته باشد.
از ویژگی های افرادی که دارای شخصیت منفعل پرخاشگر هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آن ها ناسازگاری و تحریک پذیری بالایی دارند.

دیگران را سرزنش می کنند.

آن طور که بایسته و شایسته است و در حقیقت، به طور کارآمد وظایف خود را انجام نمی دهند.

در اغلب مواقع، انتقاد و اعتراض می کنند.

اگر دیگران از آن ها خواسته ای داشته باشند در مقابل، از خود خشم بروز می دهند.

وقتی کاری را انجام دهند و از آن ها قدردانی نشود به این موضوع گلایه می کنند.

کارهای خصمانه و یا بدبینانه ای انجام می دهند و کارها را به تعویق می اندازند و یا فراموش می کنند که کاری را انجام دهند.

علت اصلی اختلال منفعل پرخاشگر آن طور که باید مشخص نیست اما دو عامل بیولوژیکی و محیطی در بروز این اختلال تاثیر دارند و بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که اختلال منفعل پرخاشگرانه از کودکی با فرد مبتلا همراه است و عوامل متعددی به بروز این اختلال کمک می کند که به طور مثال؛ سبک والدین و سوء رفتار آن ها با فرزندشان می تواند باعث شود که کودک رفتارهای تهاجمی از خود نشان دهد و موارد زیادی از این دست، به شکل گیری شخصیت منفعل پرخاشگرانه در فرد کمک کنند.

ممکن است برخی از افرادی با این تیپ شخصیتی، شما را دیوانه کنند و این برای شما سوال باشد که توصیه‌های کارشناسان، برای این که بر افراد پرخاشگر منفعل پیروز شوید چیست؟

آیا شما درمورد تیپ شخصیتی افراد پرخاشگر منفعل اطلاعاتی دارید؟

چگونه باید با افراد پرخاشگر منفعل برخورد کنید؟

اختلال منفعل پرخاشگرانه حتما باید درمان شود و به همین منظور باید به دنبال علت یا علل بروز آن بود که نقش روانشناس خوب را نمی توان نادیده گرفت زیرا او به فرد مبتلا کمک می کند تا اختلال خود را شناسایی کند و باعث شود که نوع رفتارش را تغییر دهد.

روانشناس می تواند کمک کند که اگر فرد اعتماد به نفس پایینی دارد و یا به سرعت خشمگین می شود و نمی تواند خود را کنترل کند و یا برای انجام کاری و در شرایط مختلف اضطراب و استرس دارد این مشکلات خود را برطرف کند و در حقیقت، به فرد دارای اختلال منفعل پرخاشگر کمک می کند که چگونه با مسائل روبرو شود و از طریق مسیر صحیح و سالم، مشکل خود را حل کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *