قطعات خودرو

آیا می‌دانید کدام کشور بیشترین اَبَرخودروها را دارد؟

بیشترین اَبَرخودروها به ازای جمعیت چقدر است؟

شاید در تئوری بتوانید از روی هشتگ‌ها در اینستاگرام  تا حدود زیادی مکان‌های جغرافیایی که تعداد بیشتری اَبَرخودروها دارد را مشخص کرد. یا مثلاً بیشترین اَبَرخودروها به ازای جمعیت چقدر است. جالب است بدانید که یک وبسایت استرالیایی chasingcars.com/au کنجکاو بوده بداند کدام کشور بیشترین اَبَرخودروها را در خریداری کرده است.

این وبسایت می گوید: «چیسینگ کارز (به معنی در تعقیب خودروها) به تحلیل هزاران پست اینستاگرامی می‌پردازد تا ببیند کدام برندهای خودرویی در کدام شهرها و کشورها بیشترهستند. در این وبسایت ما تعداد هشتگ‌های برندهای اَبَرخودروها را در مقایسه با تعداد خودروهای در حال تردد بررسی کرده ایم تا به عدد منطقی برسیم و ببینیم کدام جاده ها تراکم بیشتری از رانندگان خودروهای اَبَرخودروها را به خود می‌بیند.»

این وبسایت یک نقشه جهانی world map  از هشتگ اَبَرخودروها منتشر کرده و در آن نشان داده کدام کشورها بیشترین پست اینستاگرامی اَبَرخودرو به ازای 1000 خودروی در حال تردد دارند.

در آمریکا به ازای هر 1000 راننده خودرو 66 اَبَرخودرو وجود دارد

شاید با خودتان بگویید آمریکا بزرگترین اقتصاد دنیا است پس باید بیشترین اَبَرخودرو را داشته باشد. اما به خاطر داشته باشید که در این جا تعداد اَبَرخودروها به ازای جمعیت و یک نسبت است نه تعداد کل. در آمریکا به ازای هر 1000 راننده  خودرو 66 اَبَرخودرو وجود دارد که رقم خیره کننده و بالایی است. می‌توان گفت به ازای هر 20 نفر یک نفر در آمریکا اَبَرخودرو دارد.

کانادا وضعیت بهتری دراستفاده از ابر خودروها دارد

کانادا با جمعیت کمتر از آمریکا وضعیت بهتری دارد و به ازای هر 1000 راننده، 72 نفر سوار بر سوپرکار هستند.

وضعیت کشورهای حاشیه خلیج فارس

حتماً شما هم در ذهن‌تان کشورهای پولدار حاشیه خلیج فارس مثل بحرین و قطر را مرور کرده اید اما بحرین 23 و قطر 22 اَبَرخودرو به ازای هر 1000 راننده دارند.

آلمان بیشترین ابر خودرو را می‌سازد اما…

احتمالاً نام آلمان به ذهن شما خطور کرده چون بیشترین سوپرکارهای دنیا را آلمان می‌سازد. اما نه آلمان 58 و فرانسه 63 ابرخودرو به ازای 1000 راننده دارند. امارات و نروژ 122 ابرخودرو به ازای 1000 راننده دارند.

حق با شما بیش از حد این خبر کِش پیدا کرده و خواننده حق دارد بگوید که این همه تعلیق برای چه؟ پاسخ به سؤال تیتر پس کجا است؟

 مقام اول تا سوم می‌رسد به …

مقام سوم پرتغال است با 136 اَبَرخودرو به ازای 1000 راننده،(چه کسی حتی حدسش را می‌زد؟!)

مقام دوم دانمارک با 162 اَبَرخودرو به ازای 1000 راننده.

مقام اول موناکو با 3,051 اَبَرخودرو به ازای 1000 راننده . بله درست خواندید، یعنی هر مالک خودرو حداقل 3 اَبَرخودرو دارد!!

آیا این عددها تعداد خودروهای پلاک شده است؟

بله نقد شما کاملاً صحیح است. این عددها به هیچ عنوان تعداد خودروهای پلاک شده و به ثبت رسیده نیست! این اعداد درحقیقت تعداد عکس‌های اینستاگرامی است که در این وبسایت مورد تحلیل قرار گرفته اند. (در ضمن این خبر نشان می‌دهد شما 6 ماهه به دنیا آمده اید و خیلی عجول هستید!) اما به هر حال کشور موناکو الان یک تبریک جانانه طلبکار است.

برند مرسدس بنز در سال گذشته بیش از 2 میلیون دستگاه خودرو فروخت

واقعیت این است که ارائه آمار و ارقام در این زمینه خیلی دشوار است. برای مثال اگر برند پورشه را جزو اَبَرخودروها به حساب بیاورید، در سال 2020 تعداد پورشه فروخته شده 57,284 دستگاه بوده اما آیا شما کاین و ماکان راهم جزو اَبَرخودروها به حساب می‌آورید؟ آیا آنها خودشان در شمارش و آمار این محصولات را جزو اَبَرخودرو حساب می‌کنند؟ حالا اگر فقط پورشه‌های 911 را اَبَرخودرو به حساب بیاوریم، سال 2020 تعداد 911 فروخته شده 8,840 دستگاه بوده است. در حالی که برند مرسدس بنز در سال گذشته بیش از 2 میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده است که تازه خودروهای اسمارت یا 18 چرخ بنز در این آمار شمرده نشده اند.

تعداد ابرخودروهای فروخته شده در سال 2020

حالا از طنز هم که گذشته، اَبَرخودروهای فروخته شده در سال 2020 به تفکیک عبارتنداز:

فراری (9,119)؛‌ پورشه 911 (8,840)؛ ای ام جی جی تی (8000)؛ لامبورگینی (7,430)؛ آستون مارتین (1,516)؛‌ مک لارن (1,267)؛‌ فورد جی تی (125)؛‌ پاگانی (30)؛‌ بوگاتی (19)؛‌ کوئنیگسگ (12) و جمع کل (36,358) (البته شاید).

منبع: سایپا نیوز

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *