قطعات خودرو

بالاخره «تولید بدون کارخانه» قانونی شد

«سعید زرندی» افزود: پس از تدوین پیش‌نویس اولیه، با هم‌فکری و هم‌اندیشی با صاحب‌نظران، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی این دستورالعمل نهایی شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: این دستورالعمل به‌منظور ایجاد وحدت رویه در صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه برای اشخاص حقوقی با تاکید بر الکترونیکی بودن فرآیندها، به‌کارگیری شناسه کسب‌وکار و یکپارچه‌سازی اطلاعات مجوزها تدوین شده است.

وی، هدف از تهیه این دستورالعمل را ایجاد وحدت رویه در چگونگی صدور گواهی فعالیت واحدهای تولید بدون کارخانه و زمینه‌سازی برای بهبود فضای کسب‌وکار، تسهیل، تسریع و شفاف‌سازی همه امور مرتبط با صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه دانست.

زرندی تصریح‌کرد: تولید بدون کارخانه، توانمندی مهندسی- بازرگانی برای تولید برون‌سپاری شده با استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی موجود کشور توسط اشخاص حقوقی که نسبت به طراحی محصول، بازاریابی و عرضه محصولات با نشان تجاری(برند) خاص اقدام می‌کنند، تعریف شده است.

برپایه این گزارش، همه فرایند صدور این مجوز در سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت (www.behinyab.ir)  انجام می‌شود.

یادآور می شود: تولید بدون کارخانه یکی از کسب وکارهای رایج و موفق در دنیا است که صاحبان برند تمرکز خود را بر تحقیقات، نوآوری، کیفیت و فروش می گذارند. تولید را نیز به کارخانه های معتبر و متناسب با محصول مورد نظرشان می سپارند.
این روش دستاورد بسیار مطلوبی هم برای کارخانه های تولیدی دارند چراکه می توانند از ظرفیت خالی خود بدون نیاز به سرمایه گذاری استفاده کنند و هم برای بازار مصرف مفید چون به تنوع، کاهش قیمت و افزایش کیفیت منجر می شود.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است