قطعات خودرو

اتاق‌های ایران و دوبی برای همکاری‎‌های مشترک در ۷ محور توافق کردند

اتاق ایران – در حاشیه برگزاری اکسپو دوبی، نشست مشترک اتاق‌های ایران و دوبی با حضور فرشید فرزانگان رئیس اتاق مشترک ایران و امارت، سینا تقی‌زاده عضو کمیته اکسپو اتاق ایران، بو امین رئیس اتاق دوبی، حسن‌الهاشمی نایب‌رئیس اتاق دوبی و بن سلیمان از مدیران ارشد این اتاق در محل پاویون دوبی برگزار شد.

در این جلسه دو طرف درباره موارد مختلفی با محوریت پیشبرد و توسعه روابط اقتصادی و نقش بازرگانان اتاق ایران و دوبی در این راستا گفت‌وگو کرده و ضمن تاکید بر برگزاری جلسات بیشتر در آینده، دست کم بر ۷ موضوع توافق کردند.

یکی از موارد مورد توافق در این نشست، همکاری با IBC برای شناسایی فرصت‌ها در امارات و ایران در جهت ارائه بهترین خدمات به تجار دو کشور بود. در این رابطه کانال رسمی دو کشور، اتاق بازرگانی ایران و امارات و همچنین شورای بازرگانی ایرانیان دوبی خواهد بود.

ارائه گزارش‌های فصلی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور نیز از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف بر آن توافق داشتند.

همچنین برگزاری جلسات مداوم B۲B در بسترهای آنلاین و رو در رو به سبک پیش‌رونده، اولویت‌دهی ایران در تامین کالاهای مورد نیاز دو کشور و اعلام نیازها به یکدیگر به صورت شبکه‌ای، برگزاری نمایشگاه مجازی بین تجار دو کشور، معرفی استارتاپ‌های ایرانی به شتاب‌دهنده‌ها یا یافتن سرمایه‌گذاران مناسب در امارات از دیگر موارد مورد توافق میان اتاق‌های بازرگانی ایران و دوبی بود.

افزون بر این‌ها ایجاد کمیته دائمی جوانان بین جوانان ایرانی-اماراتی از دیگر تصمیمات این جلسه بود. بر اساس گفت‌وگوهای بین دو طرف، این کمیته بر سه محور عمده از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، توسعه روابط علمی در حوزه صنایع، اقتصاد و تجارت و  همکاری در توسعه استارتاپ‌ها و محصولات دانش‌بنیان متمرکز خواهد بود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *