قطعات خودرو

اتحادیه اروپا استفاده از خودروی هیدروژنی را ترویج می‌کند

پدال – اتحادیه اروپا می‌تواند به‌زودی تولید هیدروژن سبز خود را افزایش دهد زیرا به نظر می‌رسد هزینه‌های تولید (خودروی هیدروژنی) کاهش یابد. این ادعاها توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا مطرح شده که با اشاره به افزایش قیمت بنزین، به این معنی خواهد بود که به اصطلاح «هیدروژن خاکستری» (هیدروژن تولیدشده با سوخت‌های فسیلی) گران‌تر شده است.

به گزارش carscoops، فون در لاین گفت «هیدروژن سبز که با برق تولیدشده از طریق سدها (برق آبی) برای جدا کردن این عنصر از اکسیژن به دست می‌آید، تا سال ۲۰۳۰ کمتر از ۱/۸ یورو (۲/۰۴ دلار) به ازای هر کیلوگرم قیمت خواهد داشت که از ۶ یورو (۶/۸۰ دلار) به ازای هر کیلوگرم در سال ۲۰۲۰ و میانگین سال گذشته ۲ یورو (۲/۲۷ دلار) برای هیدروژن خاکستری کمتر است.

سوخت گیری خودروی هیدروژنی / Hydrogen Car

با افزایش ظرفیت کشورهای اروپایی، هزینه‌های تولید هیدروژن سبز به‌طور پیوسته کاهش یافته است زیرا احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ از اهداف تولید فعلی فراتر می‌رود. براساس گزارشی از رویترز، فرانس تیمرمنز، رئیس سیاست آب‌وهوای اتحادیه اروپا گفت که انتظار دارد اتحادیه اروپا و همسایگانش از هدف نصب الکترولایزرهایی با توان ۴۰ گیگاوات فراتر روند.

با توجه به اینکه حرکت اقتصاد آینده به سمت هیدروژن سبز مطلوب است، می‌تواند راهی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از صنایع سنگین باشد درحالی‌که کشورها به دنبال کاهش انتشار کربن تحت سیستم تجاری اتحادیه اروپا هستند.

همچنین برای سازندگانی که به توسعه‌ی فناوری هیدروژن برای کاربردهای خودرویی ادامه داده‌اند، خبر مثبتی است. خودروسازان ژاپنی از جمله تویوتا، سوبارو، کاوازاکی و یاماها اخیراً استراتژی جدیدی را برای بررسی مشترک استفاده از هیدروژن در پیشرانه‌های احتراق داخلی اعلام کردند که شامل رانندگی مدیرعامل تویوتا با خودروی مسابقه‌ای مجهز به پیشرانه هیدروژنی می‌شود.

در همین حال، هیوندای اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد دو کارخانه جدید پیل سوختی هیدروژنی را در کره جنوبی افتتاح کند. این خودروساز می‌خواهد به رشد تجارت هیدروژنی خود سرعت بخشد زیرا به نظر می‌رسد هیوندای به دنبال رشد در بازارهای جدیدی مانند ماشین آلات ساختمانی و تجهیزات لجستیکی است.

اتحادیه اروپا در جاه‌طلبی خود برای کاهش قیمت هیدروژن پایدار تنها نیست. تأمین‌کننده انرژی بریتانیایی بریتیش پترولیوم (BP) قصد دارد تاسیسات هیدروژن سبز و آبی در مقیاس بزرگ در بریتانیا راه‌اندازی کند. این شرکت از اقدامات مشابه انجام‌شده توسط شرکت‌های توسعه نفت عمان در خاورمیانه و همچنین شرکت Kogas Tech کره جنوبی پیروی می‌کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *