قطعات خودرو

اتحادیه در یک سال گذشته ضعیف عمل کرده است

فکر نمی‌کنم استقبال چندانی از انتخابات بشود



“محمد نصرالهیان” نماینده اتحادیه در کمیسیون‌های دارایی معتقد است مشکل از جایی شروع می‌شود که عده ای از 16 سال پیش عضو هئیت مدیره هستند و باید فرصت را به جوانترها بدهند. باید بپذیریم که دنیای امروز با 16 سال پبش تفاوت زیادی کرده و باید کسانی که برای هزاران نفر تصمیم‌گیری می‌کنند جای خود را به جوانان بدهند.


فکر نمی‌کنم استقبال چندانی از انتخابات بشود

نصرالهیان عضو شورای مشورتی غرب تهران
در پاسخ به این سوال که آیا فضای حاکم بر رسته ماشین‌آلات را به گونه‌ای می‌بینید که در انتخابات هفتم بهمن حضور جدی داشته باشند گفت:

در حال حاضر فکر نمی‌کنم استقبال چندانی از انتخابات بشود چرا که باید پذیرفت که اتحادیه به‌خصوص در یک سال گذشته ضعیف عمل کرده است و با اینکه مسائل و مشکلات بارها گفته شده توجهی نشان نداده‌اند.

نصرالهیان با اشاره به اینکه اتحادیه لوازم یدکی با این حجم زیاد اعضا شامل 5 گروه کاری‌ است که کارشان با هم فرق می کند، گفت:

کار ما با اتحادیه‌هایی مانند جواهر فروش‌ها و پارچه فروشان و …متفاوت است. اتحادیه ماشین سنگین فروش‌ها که من از سال 60 عضوشان هستم یا کامیون‌فروش‌ها، تسمه پروانه فروش‌ها، بلبرینگ فروش‌ها و… مسائل و مشکلات و گرفتاری‌های خود را دارند.

وی با بیان مثالی افزود: یک ماه پیش درسه راه آذری کلاه‌برداری بزرگی اتفاق افتاد و 2 جوان حدود 23 میلیارد تومان کلاهبرداری کردند.

با اینکه با هئیت مدیره اتحادیه درمیان گذاشتیم و مال‌باختگان و مال خرها مشخص بودند اتحادیه هیچ واکنشی نشان نداد.

 نصرالهیان تاکید کرد: بااین اوصاف انتطار دارند که رسته راهسازی پای صندوق بروند و در انتخابات بهمن‌ماه شرکت کنند. به نظر من باید یک نفر از هر رسته در جمع 7 نفره حضور داشته باشند. اگر این امکان وجود ندارد، پیشنهاد دادیم که کمیسیونی برای هر رسته در اتحادیه لحاظ شود. به عنوان مثال کمیسیون راه‌سازی در نظر گرفته شود و حتی اعضای آن نیز توسط هیئت مدیره اتحادیه منصوب شود.

وی ادامه داد: من تصور نمی‌کنم اتحادیه ثاثیر زیادی در امور اعضا داشته باشد، اصلا برایشان فرقی نمی‌کند چه کسانی در هیئت مدیره حضور داشته باشد. من تصور نمی‌کنم استقبال چندانی از انتخابات پیش رو شود.

آیا اتحادیه می‌تواند در رسته راه‌سازی اقداماتی انجام دهد؟

ما 2 هزار و 77 مغازه در غرب داریم که 780 مغازه مربوط به صنف سنگین فروشان و ماشین‌های راه‌سازی است.

تمام واحدهای صنفی راهسازی کارشان بسیار سنگین است و همه قطعات مربوط به ماشین آلات ساخت جاده‌ها، معادن و شرکت‌های بزرگ کشتیرانی و غیره را تامین می‌کنند. در زمینه راه سازی اگرگریدر و لودرو ابزار مربوطه وجود نداشته باشد، جاده ای نخواهد بود که خودروهای سواری بتواند روی آن حرکت کند. این افراد بسیار توانمند هستند و راه سازی کار بسیار تخصصی است.

همه اعضای رسته راهسازی باسواد و تحصیل‌کرده هستند حتی چندین نفر مدرک دکتری و فوق لیسانس دارند سواد، فرهنگ و سرمایه این افراد بسیار بالاست اما درهیچ‌جا از آنها استفاده نمی‌شود این افراد باید معمولاً مسیر را خودشان پیدا کنند و کسی نیست که آنها را دور یکدیگر جمع کند و راه صحیح را به آنها نشان دهد. من ۸ سال است عضو شورای مشورتی غرب هستم و این پیشنهادها را به اعضای اتحادیه هم دادم اما متاسفانه هیچ  نتیجه ای برای خودمان و همکاران نداشت.

من در پیشنهادهای خود بر ضرورت توجه به جوانان تاکید کردم. می‌توان برای جوانان ورزشگاه ایجاد کرد یا خدماتی مانند تالار برای ازدواج در اختیارشان گذاشت که هیچکدام انجام نشد.

چرا شورای مشورتی غرب نتوانست همگرایی در اعضا ایجاد کند؟

نصرالهیان در پاسخ به این سوال گفت: آقای بخشی‌زاده از بنده خواستند که روزهای یکشنبه‌ها در جلسه اتحادیه به عنوان مامور شرکت کنم. در جلسات بخشنامه‌ها اعلام می‌شد و من آنها را یادداشت می‌کردم اما موضوع این بود که  این بخشنامه‌ها را باید چگونه و به چه کسانی می‌دادم؟ بنابراین جلسات خروجی مناسبی نداشت.

به نظر من یکی از بزرگترین ضعف‌های اتحادیه انتقال خبرها است.

ما اعلام کردیم اجازه دهید از طریق پیامک به همه همکاران در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم. طبیعتا نمی‌توانستیم قانون‌های تصویب شده را به ۲۵۰۰ مغازه دار اطلاع دهیم برای این امر تلاش بسیاری صورت گرفت اما اجازه اجرای آن داده نشد.

حالا از شما می.پرسم اتحادیه چگونه می‌خواهد این مسائل را به مغازه‌داران اطلاع رسانی کند؟ چگونه قرار است قوانین جدید و همکاران اطلاع داده شود؟

متاسفانه ارتباطات و اطلاع رسانی در کار ما بسیار ضعیف است و حتی مجله‌ای که آقای بشارت نیا زحمت آن را می‌کشند به صورت جامع فعالیت نمی‌کند توزیع مجله بسیار بسیار ضعیف است هنگامی که مجله به چاپ می‌رسید، چند نسخه از آن را در اختیار دفترغرب قرار می‌دادند آیا می‌دانید مغازه دار‌ها به چه علت به این مجله آگهی نمی‌دادند؛ زیرا این مجله به چشم کسی نمی‌آمد به طور کلی می‌توان گفت اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف است و اهداف دفترغرب این نبود و بلکه قرار بود همانند پلی بین دوستان راهسازی و اتحادیه مرکز باشد که متاسفانه به نتیجه خوبی نرسید و به ما اجازه کار ندادند.

از طرفی تقاضا بسیار زیاد بود اما می‌خواستند اوضاع تحت کنترل  خودشان باشد. اشکالی ندارد که اوضاع تحت کنترل خودشان باشد، اما باید اجازه می‌دادند اطلاع‌رسانی لازم در زمینه اتفاقات رخ داده به اعضا صورت می‌گرفت، اما متاسفانه چنین نشد.

وی تاکید کرد:

3 سال پیش برای ۱۲۷۰ نفر کارت‌های به منظور رای‌گیری‌ ارسال شد‌ و بر اساس آمار اتحادیه تنها ۱۱۷ نفر در این رای‌گیری شرکت کردند. 

چرا باید تنها ۱۰ درصد در این رای‌گیری مشارکت داشته باشند؟

به نظر من این ضعف بسیار بزرگی است. اگر اعضای اتحادیه و افرادی که می‌خواهند سکان اتحادیه را به دست گیرند توجهی به وضعیت کنونی نداشته باشند باز هم نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.

باید به اعضای اتحادیه رسیدگی و حداقل به حرف‌های آنان گوش داد. باید مصاحبه‌هایی با این افراد صورت گیرد پیشکسوتان بسیاری وجود دارند که می توان از تجربیات آنها استفاده کرد.

چرا باید در عرض یک ماه ۲۵ میلیارد تومان کلاهبرداری شود؟

زیرا جوانان تجربه ندارند باید اقدامات لازم برای جوانان صورت گیرد تا در دام کلاهبرداری نیافتند.

تنها پیشکسوتان می‌توانند در این زمینه اقدامات خوبی را انجام دهند

چرا مجله هیچ چیزی در این مورد ننوشت؟

چرا اتحادیه هیچ قدمی برنداشت؟

در جلسه هیئت ارتقا که در زمینه انتخابات فعالیت می‌کند اعلام کردم که باید به جوانان توجه بیشتری شود تا بتوانیم جوانان بیشتری را جذب و از تجربه پیشکسوتان استفاده کنیم؛ اما متاسفانه این اقدامات رخ نمی دهد.

 

 

 


آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است