قطعات خودرو

احتمال استعفای جان کری به دلیل اتهام لو دادن اطلاعات به ایران

وزیر امور خارجه ایران در یک فایل صوتی محرمانه فاش کرد که جان کری، وزیر امور خارجه سابق امریکا و نماینده ویژه رئیس جمهور فعلی به وی در مورد عملیات مخفی اسرائیل در سوریه خبر می‌داده است.

در واکنش به این اتفاق، سناتور دن سالیوان هنگام سخنرانی در صحن سنا، کری را به استعفا فراخواند. سالیوان گفت: «معلوم شد دلیل اینکه چرا دشمنان ما، چه پکن و چه ایران دوست دارند جان کری، مسئول سیاست خارجی و امنیت ملی ما باشد، زیرا آن‌ها می‌دانند چگونه از او به نفع خود استفاده کنند.»

مایک گالاگر نیز خواستار استعفای کری در صورت صحت گزارش‌ها شد. او می‌گوید که اگر گزارش‌ها درست باشد که جان کری اطلاعات مربوط به عملیات اسرائیل در سوریه را فاش کرده، باید استعفا دهد. قابل درک نیست که دیپلمات آمریکایی – سابق یا فعلی – اطلاعات یکی از سرسخت‌ترین متحدان ما را به شاخص‌ترین حامی تروریسم در جهان برساند. اگر این گزارش دقیق باشد و جان کری اطلاعاتی را لو داده باشد باید استعفا دهد.

در همین حال، دولت بایدن در مورد این مساله توضیحی نمی‌دهد. سخنگوی وزارت امور خارجه ند راین گفت: «علت اینکه ما راجع به مطالب فاش شده توضیح نمی‌دهیم، این است که نمی‌توانیم درباره صحت آن اطلاعات اطمینان بدهیم و البته من قصد ندارم مستقیماً در مورد آنچه درآن فایل صوتی آمده توضیح دهم.»

منبع: فاکس نیوز

مترجم: حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *