قطعات خودرو

ارز 4200 در باز دیزی

جهانگیری: سوء استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی خیانت است

ایرنا : اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کالاهای اساسی با اشاره به افزایش قیمت برخی اقلام و کالاهای اساسی گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با جدیت و سختگیری بر نحوه توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی نظارت داشته باشند.

در حالی که معاون اول محترم محدودیت منابع و عدم اجرای تصمیمات مرتبط با قیمت گذاری را می داند بازهم وفور کالاهای اساسی و ضروری را رویکرد دولت اعلام می کند. اما چطور می توان اختلاف 6 برابری قیمت ارز را داشته باشیم و از گربه انتظار حیا داشته باشیم. امروز قاچاق معکوس دارو و اقلام اساسی و ضروری را از دسترس مردم خارج کرده است. وقتی نظام توزیع قابل کنترل نیست نظارت بر بازار فقط  تکلیف مالایطاق است. از طرفی خبرهایی مثل آنکه 200 هزار تن برنج وارداتی در حال فاسد شدن در گمرک است نشان از ناهماهنگی داخل کابینه است.

معاون اول رئیس‌جمهوری فرمایش دیگری هم داشتند که: در شرایطی که با محدودیت منابع ارزی مواجه هستیم، ارز باید با اولویت بندی به کالاهای مورد نیاز کشور و اقلامی که کمبود داریم تخصیص داده شود و مدیریت و مسوولیت این فرآیند بر عهده بانک مرکزی و دستگاه‌های ذی‌ربط و متولی تامین کالاهای اساسی و اقلام ضروری مورد نیاز مردم است. لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط پیش‌بینی‌های لازم را متناسب با نیازهای کشور انجام دهند و اگر کمبودی در کالایی ایجاد شود مسوولیت آن بر عهده دستگاه ذی‌ربط خواهد بود. او با اشاره به گزارش رئیس سازمان غذا و دارو در جلسه درخصوص اقدامات صورت گرفته برای جبران کمبود انسولین در کشور، گفت: هرچه ورود و توزیع دارو شفاف‌تر باشد و مردم در جریان جزئیات آن قرار بگیرند، نقش مهمی در جلوگیری از سوءاستفاده رسانه‌های معاند و سیاه نمایی آنها خواهد داشت.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *