قطعات خودرو

اعضای هیئت مدیره فقط شنونده خوبی برای مشکلات بودند

گفتگوی خبرنگار«قطعات خودرو» را با این پیشکسوت که 40 سال سابقه کار در بازار لوازم یدکی دارد، بخوانید.

از سعید حجاریان در مورد عملکرد اتحادیه می‌پرسم، می‌گوید: حدود ۲۰ سال پیش زمانی که به اتحادیه مراجعه می‌کردیم فقط از ما پول دریافت می‌کردند. اما حداقل الان برخورد خوبی با مراجعه کنندگان دارند.

آیا پیشنهادی برای افرادی که به عنوان هیئت مدیره جدید وارد اتحادیه می‌شوند دارید؟

 هیئت مدیره جدید باید از اقشار مختلف صنف دعوت کند تا مشکلات و دغدغه‌های‌شان را مطرح کنند. تاکنون که اعضای هیئت مدیره اقدام مهمی برای حل مشکلات نداشتند. البته شنونده خوبی برای مشکلات بودند. این احتمال هم وجود دارد که شاید دست اعضای اتحادیه برای انجام کار بسته باشد.

حجاریان با اشاره به اینکه از برگزاری انتخابات اتحادیه خبر ندارد، می‌گوید: در گذشته برگه‌هایی را درِ مغازه تحویل می‌دادند که انتخابات در چه تاریخی برگزارمی‌شود و از کاسبان دعوت می‌کردند که در آن شرکت کنند. من الان از شما می‌شنوم که انتخابات در چه تاریخی برگزارمی‌شود.

او حتی خبر ندارد که دومین بار است این انتخابات به تعویق می‌افتد؛ حجاریان ادامه می‌دهد: برای ما تا امروز نه برگه‌ای برای شناسایی نامزدهای انتخابات ارسال شده و نه پیغامی از طریق واتساپ دریافت کرده‌ایم. فقط پیام‌هایی مبنی بر اینکه اعتبار جواز شما به اتمام رسیده و باید مقدار مشخصی پول واریز کنید تا جواز شما تمدید شود برای ما ارسال می‌شود.

حجاریان از جمله افرادی است که تاکنون در انتخابات اتحادیه شرکت نکرده، زیرا بر این باور است اعضای اتحادیه تاکنون برای کاسبان کاری نکرده‌اند و می‌گوید: مهم‌ترین مشکل اعضای صنف دارایی است؛ هر زمانی به اتحادیه مراجعه می‌کنیم؛ می‌گویند برو دارایی اگر به نتیجه نرسیدی بیا تا شما را به مشاور مخصوص دارایی معرفی‌‌کنیم.

از وضعیت بازار می‌پرسم، می‌گوید: وضعیت بازار برای من که کاسب هستم خوب است. به عنوان مثال اگر قیمت روغن هزارتومان بود، درحال حاضر به ۱۰ هزارتومان افزایش پیدا کرده است. قیمت کالاهای ما نیز بالا رفته  و ما سود می‌کنیم. اما بالا رفتن قیمت‌ها برای قشر کارمند و کارگر آزاردهنده است.

به عنوان مثال فروش لوازم یدکی پراید را در نظر بگیرید، فردی۱۰ میلیون تومان فروش داشته اما درحال حاضر به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده، طبیعتاً درصد سود ۱۰برابر شده است. اگر کاسبی ادعا کند ضرر کرده دروغ می‌گوید. البته شرایط برای مغازه‌های اجاره‌ای سخت است و احتمال دارد مغازه خود را به دلیل اجاره سنگین تعطیل کنند. خرید مغازه ما به ۳۰ – ۴۰ سال پیش برمی‌گردد.اما اگرکسی بخواهد در شرایط حاضر مغازه بخرد احتمال ورشکسته شدنش زیاد است.

حجاریان 62 ساله است و از‌۱۳۶۰ درخیابان قزوین در رسته تخصصی شیلنگ رادیاتور اتومبیل فعالیت می‌کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است