قطعات خودرو

انتخابات مدرن­ترین و کم­‌هزینه‌­ترین شیوه

در انتخابات اتحادیه نیز آنچه که بیش‌از پیش می‌تواند مورد توجه قرار گیرد نقش خود انتخابات به‌عنوان یک شیوه و مدل برای چرخش و جایگزینی مسئولان و اعضای هیئت‌مدیره با نفرات تازه و جدید است، شیوه ای مدرن که جابجایی آرام قدرت را در پی خواهد داشت.

آنچه که در این مدل می‌تواند مورد توجه ویژه قرار گیرد نقش نمادین آن در بیان نظرات مردم و شنیده شدن صدای اعضای یک صنف و اتحادیه است، چه خواهان تغییر مدیران و دگرگونی سیاست­ها باشند، چه خواستار ابقا مسئولین و ادامه سیاست های فعلی. در هر دو حالت صدای مردم و اعضای اتحادیه به عنوان کنشگران اصلی به گوش ساختار سیاسی و اتحادیه خواهد رسید_ساختاری که شجاعت شنیدن صدای مردم را دارد و فراتر از آن شجاعت تغییر خود را- و برنده واقعی آنها هستند. برعکس شیوه‌های سنتی که در آن یک نفر تمام مدیریت‌ها را مشخص می‌کرد و در صورت ناکارآمدی بازهم به‌خاطر علائق فردی و وابستگی‌های شخصی آن‌ها را نگه می‌داشت یا حداکثر جابجا می کرد، در انتخابات مردم و اعضای یک صنف هستند که به‌عنوان کنشگران اصلی و کسانی که بیشترین زیان یا سود را از انتخابات خواهند برد، تعیین می‌کنند که کدام سیاست‌ها درست است و کدام نادرست، و خواهان تغییر و دگرگونی سیاست‌ها و چرخش مسئولین فعلی هستند یا نه.

در فرآیند انتخابات خبری از کودتا، درگیری، جنگ، شورش و ناآرامی وجود ندارد و مردم و اعضا می‌توانند خواهان اصلاح سیاست­های کلان و تغییر مدیران ارشد و جابجایی تصمیم­گیران جامعه یا اتحادیه  باشند بدون اینکه زندانی شوند یا کشته گردند، کشور به سمت بهتری خواهد رفت، بدون این‌که شهرها ویران شود یا افراد کشته شوند و انسان‌ها جان­ و سرمایه­شان را از دست بدهند. در انتخابات این امتیاز که صدای اعضای یک  صنف شنیده و به‌وضوح درک و پیام آن فهمیده شود و سیاست‌های کلان اتحادیه نیز بر اساس آن دچار تغییر و طرح‌ریزی دوباره گردد.

 آنچه که در اتحادیه‌ ما کمی تا اکنون چندان جلوه‌ای نداشت انتخابات بوده‌است امروز که این فرصت به‌وجودآمده است تا پس‌از سال‌ها انتخاباتی با چهره‌هایی تازه و جدید انجام شود و اعضای جدید برای هیئت‌مدیره اتحادیه انتخاب شوند، بجاست که روش انتخابات گرامی داشته شود و جنبه‌های گوناگون آن بررسی شود و سعی شود در پایان هر دوره حتما این فرآیند با محوریت گردش نخبگان و مدیران انجام شود تا انتخابات به‌معنای واقعی خود نزدیک گردد و اعضای اتحادیه از انتخابات سود کافی را ببرند و برنده اصلی باشند.

در پایان نباید از یاد برد و باز باید تاکید کرد که انتخابات مدرن‌ترین و کم‌هزینه ترین و مؤثرترین شیوه برای اداره کشورها و نیز اتحادیه‌ها است که در آن بدون جنگ و خون‌ریزی یا کودتا و درگیری می‌توان مسئولان ناکارآمد را تغییر داد و سیاست‌های ناکارا را دگرگون ساخت و آن‌هم به انتخاب مردم و اعضا و بنا به عقیده و خواست آنها و برای آینده بهتر­شان.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *