قطعات خودرو

اندروید اتو در برابر اندروید اتوموتیو: هر آنچه باید بدانید

خودرو بانک – اندروید اتو با گوشی‌هایی که اندروید ۶.۰ و بالاتر دارند قابل استفاده است و تنها چیزی که نیاز دارد یک سیستم صوتی و یک کابل پرسرعت است. اگر خودرو از اندروید اتو وایرلس پشتیبانی کند دیگر نیازی به کابل نیست، مگر اینکه راننده بخواهد در حین رانندگی گوشی خودش را شارژ کند.

با اینکه اندروید اتو محبوبیت زیادی پیدا کرده است، اما گوگل در حال کار روی سیستم پیشرفته‌تری به نام اندروید اتوموتیو است.

اندروید اتوموتیو چیست؟

اندروید اتوموتیو یک سیستم‌ عامل کامل است که می‌تواند کل تجربه رانندگی را تحت تأثیر قرار دهد. اندروید اتوموتیو روی سیستم صوتی کابین نصب می‌شود، بنابراین از لحظه‌ای که خودرو را روشن می‌کنید تا زمانی که آن را خاموش می‌کنید همه چیز را کنترل می‌کند.اندروید اتو در برابر اندروید اتوموتیو

اندروید اتوموتیو توسط رانندگان قابل نصب نیست، پس علاقمندان به آن باید یک خودروی جدید که به این سیستم مجهز است را خریداری کنند.

تفاوت بین اندروید اتو و اندروید اتوموتیو

در حالی که اندروید اتو برای کار کردن نیازمند یک گوشی اندروید است، اندروید اتوموتیو مستقیماً روی سیستم صوتی خودرو نصب شده و نیازی به کابل و … ندارد.

اندروید اتو دسترسی آسان به برنامه‌هایی مانند گوگل مپ، ویز، اسپاتیفای و تماس‌های تلفنی را فراهم می‌کند، اما اندروید اتوموتیو نیز این کارها و بیشتر از آن را انجام می‌دهد. در حالی که اندروید اتو تنها می‌تواند برنامه‌های داخل گوشی را کنترل کند، اندروید اتوموتیو به عملکردهای خودرو مانند سیستم تهویه هوا نیز دسترسی دارد.

به عنوان مثال، گوگل مپ سیستم اندروید اتوموتیو به دلیل دسترسی بیشتر این سیستم می‌تواند میزان باتری خودرو را تشخیص دهد و در صورت کمبود باتری شما را به سمت ایستگاه شارژ هدایت کند. بنابراین اندروید اتوموتیو قابلیت‌های پیشرفته‌تری نسبت به اندروید اتو ارائه می‌دهد.

البته اندروید اتو گزینه ارزان‌تری برای اکثر مردم است، چون کسانی که به دنبال اندروید اتوموتیو هستند باید یک خودروی جدید مجهز به این سیستم را خریداری کنند، اما گوگل امیدوار است در آینده هر دو سیستم را برای سلیقه‌های مختلف توسعه دهد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *