قطعات خودرو

اژدها بر بام صادرات خودرو

اژدها بر بام صادرات خودرو
created by dji camera

کشور چین در سال 2023 توانستد صادرات خودر را با 62 درصد افزایش به رکورد 3.83 میلیون خودرو برساند بر اساس اعلام انجمن خودروهای سواری چین این کشور، ژاپن را با تولید ۳.۵میلیون دستگاه خودروی صادراتی پشت سرگذاشت و به بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو در دنیا تبدیل شد.

 

رویترز در گزارشی اعلام کرده است نفوذ روز افزون چین در کشورهای دیگر باعث نگرانی  قدرت‌های صنعت خودروی شده است.

 

کمیسیون اروپا در خصوص خودروهای برقی چین تحقیقاتی را از ماه سپتامبر شروع کرده است. آمریکا هم به عنوان اصلی‌ترین رقیب چین، در صدد است با افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی واردات چین به آمریکا را محدودتر کند.

 

 

تاثیر جنگ اوکراین بر صادرات خودرویی چین

 

به نظر می‌رسد صادرات به روسیه و خودروهای برقی دو پارامتری هستند که چین را در صدر کشورهای صادر کننده خودرو قرار داده است.

 

جنگ اوکراین و به تبع آن تحریم شدن روسیه منجر به خروج خودرو سازان غربی و ژاپنی از این بازار شد. این امر عاملی شد؛ تا روسیه برای چینی‌ها تبدیل به بازاری پرسود و مطمئن شود. بر اساس اعلام  انجمن خودروسازان چین، این کشور از  ژانویه تا اکتبر 2023 توانست ۷۳۰‌ هزار دستگاه خودرو را به روسیه صادر کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد هفت برابری را نشان می‌دهد.

 

سفیر چین در روسیه خاطر نشان کرده است که صنعت خودرو در تجارت میان چن و روسیه نقش کلیدی را ایفا می‌کند. وی معقتد است همکاری در حال توسعه این دو کشور چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ در حال توسعه است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *