قطعات خودرو

ایران به دانش فنی گیربکس‌های آلمان دست یافت

مهدی جمشیدی‌دانا در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه این تجهیز راهبردی به دلیل محدودیت های بین المللی و عدم همکاری شرکت سازنده از شش سال گذشته تاکنون از مدار خارج شده بود، اظهار کرد: با بازخوانی بخشی از فرآیند دستیابی شرکت انتقال گاز ایران به دانش فنی تجهیز، گیربکس الکتروکمپرسور واحد F  تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، سال ۱۳۹۳ نصب و در سال ۱۳۹۴ پس از ۳۰۰ ساعت کارکرد به دلیل مشکلات فنی از مدار خارج شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت سازنده به دلیل تحریم ها از حضور، تامین قطعات و رفع عیوب این تجهیز امتناع کرد، گفت: بر اساس برآوردهای های اولیه در سال ۱۳۹۶ بیش از ۲۶۵ هزار یورو برای تعمیر و راه اندازی مجدد گیربکس برآورد شد در حالی که سال ۱۴۰۰ تنها با ۱۵ هزار یورو این تجهیز بومی سازی شد.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه این تجهیز از به روزترین فناوری ها بهره می برد کارکنان شرکت انتقال گاز ایران در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری  شده است فعل خواستن را به معنای واقعی صرف کردند، اظهار کرد: تنها با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان، موفق به بومی سازی گیربکس الکتروکمپرسور تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز شده ایم.

جمشیدی‌دانا با بیان اینکه این شرکت به دانش فنی گیربکس های فویت آلمان دست یافته است، اعلام کرد: تعمیر، مونتاژ، نصب و راه اندازی گیربکس الکتروکمپروسور واحد F تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، با موفقیت انجام شد و این تجهیز راهبردی هم اکنون در حال بهره برداری است.

وی با بیان اینکه راه اندازی این واحد در پایداری انتقال گاز به ویژه در فصل سرما بسیار حائز اهمیت بوده و این خودباوری برای نخستین بار در کشور تحقق یافته است، گفت:  ورودی این گیربکس از الکتروموتور با توان ۸.۴ MW و دور ۱۵۰۰ RPM تامین می شود و خروجی آن که به کمپرسور گاز وصل می شود  و می تواند تا ۷۰ هزار ساعت مورد بهره برداری قرار گیرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است