قطعات خودرو

ایران به قبرستان دستگاه های از رده خارج شده تبدیل شده است

علی گلشنی با اشاره به وضعیت واردات دستگاه های کپی گفت: در حال حاضر امکان وارد کردن دستگاه های به روز دنیا را نداریم و مجبوریم از کشورهای دیگر دستگاه های دست دوم خریداری کنیم به عبارتی ما تبدیل شدیم به قبرستان دستگاه های از رده خارج شده که بسیار جای تاسف دارد.

علی گلشنی، رئیس اتحادیه تهیه کنندگان فتوکپی و اوزالید تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران بزرگترین و مهمترین معضل این صنف را افزایش صد درصدی اقلام وارداتی و مورد نیاز این صنف دانست و گفت: افزایش قیمت اقلام وارداتی، اجاره بها و حامل های انرژی همه و همه کمر بازار و فعالان صنفی را خم کرده است.

وی ادامه داد: مواد مصرفی دستگاه ها، قطعات یدکی دستگاه ها و کاغذ همه موارد مورد نیاز ما و وارداتی هستند. افزایش چندین برابری این اقلام صنف مارا دچار مشکلات فراوانی کرده است.

گلشنی تاکید کرد: با اینکه تمامی اقلام مورد نیاز ما وارداتی هستند، هیچ گونه تخصیص ارز و یارانه ای شامل حال ما نمی شود و همه این موارد از بازار آزاد تهیه می شود که معمولا اکثر آنها کپی بوده و اصل نیست.

رئیس اتحادیه تهیه کنندگان فتوکپی و اوزالید تهران در ادامه سخنان خود افزود: در کنار افزایش قیمت اقلام وارداتی، افزایش اجاره بها و انرژی کمر صنف مارا شکسته است. اکثر اعضای این صنف مستاجر هستند و این افزایش قیمت ها باعث شده بسیاری از فعالان برای تعدیل پروانه کسب به ما مراجعه کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: متاسفانه برق در سال جاری به دفعات و به صورت چراغ خاموش و بی صدا افزایش قیمت داشته است. همین امر ما را که عمده فعالیت مان با برق است دچار چالش کرده است.

گلشنی ادامه داد: از سوی دیگر کاهش قدرت خرید مردم با توجه به گرانی ها صنف را با یک رکود مواجه کرده است. هر چند عمده فعالیت این صنف مربوط به آموزش است و مردم نمی توانند از این موارد چشم پوشی کنند؛ ولی باز هم بازار ما راکد شده است.

رئیس اتحادیه تهیه کنندگان فتوکپی و اوزالید تهران در خصوص موازی کاری سازمان های مختلف اظهار داشت: یکی از عمده ترین مشکلات ما موازی کاری بعضی از سازمان ها بدون رعایت قوانین است. برخی از سازمان ها بدون اینکه پروانه کسب داشته باشند اتاقی را به کارهایی اختصاص داده اند که عمده فعالیت ما را شامل و باعث می شود هر واحدی که در آن محدوده هستند بیکار شوند.

گلشنی در پایان با تاکید بر اینکه سازمان ها باید به این موازی کاری ها پایان دهند خواستار شد: این مراکز حداقل جهت رعایت قوانین باید درصدد کسب پروانه فعالیت باشند. همچنین از اتاق اصناف انتظار داریم در زمان رکود بازار با حمایت از این صنف یارانه ای را برای فعالان حوزه فراهم سازند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *