قطعات خودرو

بحران کمبود تراشه نیمه رسانا در چین

مدیران صنعت خودرو، پس از امیدواری به اینکه چین به عنوان بزرگترین بازار خودرو جهان بتواند پیشگام بهبود جهانی صنعت خودرو باشد، با کمبود جهانی نیمه رساناها که تولید خودرو در چین را تحت تأثیر قرار می دهد، مواجهند.

 خودروسازان در سراسر جهان به دلیل کمبود قطعات و نیمه رساناها، مجبور شده اند خطوط مونتاژ محصولات خود را با کمبود تراشه ها تنظیم کنند، که این امر ناشی از تأخیر در تولید سازندگان نیمه رسانا است و البته آنها نیز مقصر این کمبود را بهبود سریع تر اقتصاد جهانی از رکود ناشی از همه گیری کرونا می دانند.

 فولکس واگن بزرگترین خودروساز خارجی چین که قصد دارد بیش از چهار میلیون خودرو در این کشور بفروشد می گوید که همچنان تأثیر کمبود تراشه ها بدون اینکه کاهش پیدا کند، در فصل دوم سال نیز باقی است. نخستین بار، کشوری که سال گذشته خبر کمبود قطعه و تراشه را منتشر کرد چین بود و این کمبود، بدلیل آتش سوزی در کارخانه تراشه سازی در ژاپن بیشتر نیز شد. به دنبال آن، خودروسازان اعلام کردند که تولید را به دلیل کمبود عرضه تراشه قطع می کنند.

 لی شائو (Li Shaohua) یک مقام ارشد در انجمن تولیدکنندگان خودرو چین می گوید: کمبود عرضه تراشه در دو ماه نخست امسال به تولید خودرو بین 5 تا 8 درصد ضربه زده است و انتظار می رود تأثیر آن از فصل سوم سال کاهش یابد. در نتیجه، اتحادیه فروشندگان خودرو چین اعلام کرد که ممکن است عرضه خودرو نتواند تقاضای بازار را برآورده کند.

منبع: رویترز

مترجم: حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است