قطعات خودرو

برنامه‌ بلند مدت استلانتیس برای موفقیت

به گزارش «قطعات خودرو»:به احتمال زیاد از سال ۲۰۲۲ به بعد باید شاهد هم‌افزایی‌های کلان باشیم یعنی زمانی که نخستین پروژه‌های مشترک دو گروه خودروسازی سابق وارد خط تولید شوند

استلانتیس، جدیدترین گروه خودروسازی جهان، حیات خود را با بودجه‌ای ۱۷.۸ میلیارد دلاری آغاز کرده، اما هنوز هیچ برنامه راهبردی‌ای منتشر نشده تا نشان دهد که چگونه این شرکت قصد دارد ۱۴ برند خود را در سه قاره و با ۴۰۰ هزار نفری که در استخدامش هستند اداره کند و سالانه به هم‌افزایی‌ای معادل ۵ میلیارد یورو دست پیدا کند.

مجهول اما بلند مدت

کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس در روزهای اخیر به تحلیل‌گران گفته که برای تشکیل نشست سرمایه‌گذاران این گروه خودروسازی باید تا پایان سال جاری یا آغاز سال ۲۰۲۲ منتشر بمانند.

به گفته تاوارس برنامه‌ای که در آن زمان اعلام خواهد شد، تا سال ۲۰۳۰ بسط پیدا خواهد کرد که این مدت زمان بسیار بیشتری نسبت به سایر برنامه‌های راهبردی است که معمولا ۲ تا ۴ ساله هستند.  

تاوارس در جلسه ارائه نتایج PSA و فیات کرایسلر گفت که استلانتیس هیچ عجله‌ای ندارد و با اشاره به تجربه ناخوشایند یکی از ادغام‌های ناموفق گفت: «ما فراموش نمی‌کنیم که در گذشته چه اتفاقی برای ادغغام دایملر-کرایسلر افتاد».

پرهیز از عجله

 او در ادامه توضیح داد: «استلانتیس زاده یک بحران نیست، بلکه برآمده از درک این مساله است که دو شرکت خودروسازی قبلی در کنار هم می‌توانند قوی‌تر از زمانی باشند که به تنهایی فعالیت می‌کنند. در نتیجه این بسیار مهم است که ما کارهای درست را به شیوه‌هایی درست انجام دهیم تا اساس و بنیانی درست بنا کنیم». 

در عین حال به گفته او برنامه‌های کاری فعلی که از قبل برای PSA و فیات کرایسلر مشخص شده، به قوت خود باقی خواهند ماند. به احتمال زیاد از سال ۲۰۲۲ به بعد باید شاهد هم‌افزایی‌های کلان باشیم یعنی زمانی که نخستین پروژه‌های مشترک دو گروه خودروسازی سابق وارد خط تولید شوند.

به گفته تاوارس: «تمام چیزهایی که به تجهیزات، مهندسی، پلتفرم، افزونه‌ها و پیشرانه‌های مشترک مربوط می‌شود به مدت زمانی برای به ثمر نشستن نیاز دارد ، حتا با وجود این‌که برخی از این عملیات‌ها در حال انجام گرفتن هستند».

اقدامات راهبردی

اما تاوارس در این نشست اعلام کرد که کارهای زیادی وجود دارد که امسال او و سایر مدیران ارشد استلانتیس را مشغول نگه خواهند داشت:

تصمیم‌گیری درباره ادامه سرمایه‌گذاری‌ها در کارخانه السمرپورت در بریتانیا به زودی باید انجام گیرد و این تصمیم میزان حمایت دولت بریتانیا از استلانتیس را مشخص خواهد کرد. همچنین تاوارس و تیم مدیریتی‌اش احتمالا با اتحادیه‌های کارگری در ایتالیا و فرانسه با مشکلاتی مواجه شوند. زیرذا نگرانی‌هایی درخصوص برقراری توازن نیروی کار در کارخانه‌های PSA و فیات کرایسلر وجود دارد.

در ۱۰۰ روز نخست دستلانتیس ساختار رهبری خود را تثبیت و چارت سازمانی خود را تکمیل خواهد کرد. که به طور مشخص این گروه خودروسازی در حال حاضر به یک مدیر ارشد فناوری و همچنین مدیر برای بازار چین نیاز دارد. با تصمیم گیری در این خصوص ۹ کمیته‌ای که مسئولیت تمام عملیات‌های استلانتیس را برعهده خواهند داشت تکمیل خواهد شد.

تیم‌هایی از دو گروه خودروسازی سابق (PSA و فیات کرایسلر) شامل مایک منلی، مدیرعامل سابق FCA، روی برنامه نجات در بازار چین کار خواهند کرد، یعنی جایی که غیبت استلانتیس بیش از هر جایی احساس می‌شود. آقای تاوارس در این باره گفت: «ما در چین خواهیم ماند، ما زمان قابل ملاحظه‌ای را با مایک و برخی مدیران دیگر صرف این کردیم تا بفهمیم مشکل از کجاست و چه چیزهایی باید عوض شود تا بتوانیم در این بازار موفق شویم».

هم‌افزایی و صرفه‌جویی‌های نهایی از همکاسه شدن هزینه‌های مربوط به تامین ناشی خواهد شد که در این فرآیند تقدم با بهترین و معقول‌ترین هزینه‌هایی خواهد بود که از سوی PSA یا فیات کرایسلرارائه می‌شود. همچنین خریدهای مشترک، بهره‌گیری از رسانه‌های مشترک و فرایندهای لجستیک مشترک و کاهش هزینه‌های توزیع  در رسیدن به هم‌افزایی و صرفه‌جویی به این گروه خودروسازی کمک خواهد کرد.

تاکنون کارلوس تاوارس جزئیات دقیقی را برای راهبردهای بعد از سال ۲۰۲۱ استلانتیس مطرح نکرده است. هم‌افزایی‌های بلندمدت در نهایت با اجرایی شدن استفاده از پلتفرم‌های مشترک، کاهش پیچیدگی‌ و تنوع پیشرانه‌ها و حذف تلاش‌های همزمان PSA-FCA روی الکتریکی‌سازی، اتصال‌پذیری و فناوری خودران صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است