قطعات خودرو

برگزاری دوره رانندگی ایمن در برف، کولاک و یخبندان

نواب شمس‌پور مدیر کل آموزش‌های همگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آموزش رانندگان برون شهری در حوادث جاده‌ای گفت: در آموزش خانه‌های هلال و آمادگی در مخاطرات، آموزش حوادث جاده‌ای را هم انجام می‌دهیم. تا زمانی که آموزش‌ها برای رانندگان حمل و نقل عمومی اجباری نشود، کارایی و بهره‌مندی زیادی حاصل نخواهد شد. 

شمس پور گفت: راهور و وزارت راه و شهرسازی، همکاری و ارتباط خوبی با هلال احمر دارند که در اکثر کارها نتیجه‌های مطلوبی حاصل می‌شود. به همین منظور هلال احمر آمادگی خود را به کمیسیون ایمنی راه‌ها، راهور و وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که رانندگان برون شهری را بصورت حضوری و غیرحضوری آموزش تخصصی دهد و حتی در ترمینال‌ها با ایجاد خانه‌های هلال می‌توان آموزش رانندگان را بصورت تخصصی پیگیری کرد.

شمس پور بیان کرد: اگر این موضوع عملی شود تا هر راننده در کنار دریافت گواهینامه، آموزش تخصصی هلال را هم بگذراند، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه پیشگیری از مشکلات خواهیم شد. از لحاظ میدانی پژوهشی برای اثربخشی آموزش‌هایی که تاکنون انجام شده، صورت نگرفته است. وظیفه اصلی هلال احمر در سیل و زلزله تعریف شده، اما به نوعی در بحث حوادث جاده‌ای به دلیل اینکه حادثه‌های زیادی رخ می‌دهد، با ارگان‌هایی مانند پلیس و وزارت راه و شهرسازی همکاری انجام می‌دهیم.

هلال احمر دوره‌ای تحت عنوان رانندگی ایمن در برف، کولاک و یخبندان طراحی کرده که این آموزش در وب سایت خادم وجود دارد و بصورت همگانی و رایگان برگزار می‌شود. همچنین در پایان دوره، گواهینامه‌ای برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد

در حال حاضر به علت بیماری کرونا، دوره رانندگی ایمن در برف، کولاک و یخبندان بصورت مجازی برگزار می‌شود. در صورتی که حوزه‌ها و سازمان‌های مختلف برای آموزش اعلام نیاز کنند، مربی هلال احمر برای آموزش اعزام خواهد شد. بر اساس آمار، ۱۱ هزار و ۴۷۱ نفر در دوره رانندگی ایمن در برف، کولاک و یخبندان شرکت کرده‌اند.


لازم به ذکر است، به تازگی کتابی با عنوان اقدامات در حوادث جاده به چاپ رسیده که هموطنان می‌توانند آن را از سایت هلال احمر بصورت فایل PDF دانلود کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *