قطعات خودرو

تجارت عادلانه واژگان جدید دنیای اقتصاد و سیاست

بایدن در دهه ۱۹۹۰خواستار ادغام چین در سیستم بین‌المللی و تجارت جهانی شد او براین اعتقاد بود که این کار چین را مجبور به بازی متناسب و منطبق بر قوانین بین‌المللی خواهد کرد. او خود در سال ۲۰۰۰ در کنگره آمریکا به برقراری روابط تجاری دائمی وعادی شدن این روابط با چین کمونیست رای داد. قانونی که موجبات عضویت چین در سازمان تجارت جهانی در ۱۱ دسامبر ۲۰۰۱ را فراهم کرد و همین‌طور روابط اقتصادی دوجانبه میان دو کشور را گسترش داد.اما حال می گوید ما باید با امپراتوری زرد که می خواهد بجای قاعده پذیری، قاعده گذار باشد؛ مقابله کنیم.

جو بایدن نمی خواهد مثل ترامپ جنگ تعرفه ای راه اندازد بلکه باید بین سیاست و اقتصاد راه می رود.بازگشت به هم‌پیمانی با اورپائیان دل آزرده، همراهی و به بازی گرفتن هند، کره جنوبی و استرالیا، تغییر در رفتار خاورمیانه‌ای و آسیای میانه کاری است که جوبایدن پی‌خواهد گرفت او از این بلوک سازی در جهت اهداف سیاسی و اقتصادی توامان استفاده خواهد کرد.

برگی که احتمالا بایدن در برابر چین رو خواهد کرد در حوزه فن‌آوری است که برنامه‌ای با 300 میلیارد دلار بودجه و اشتغال زایی 3 میلیون نفری است اما بایدن از اهرم های دیگری نیز برعلیه چین که رئیس جمهورشان را از قماش اراذل و اوباش می‌خواند خواهد داشت.ایجاد روابط گسترده با تایوان، ژاپن و کره، اعمال فشار بر چین به دلیل نقض حقوق بشر در هنگ‌کنگ، دالایی لاما و مسلمانان ایغور و اردوگاه‌های کار اجباری حربه هایی هستند که آبرو و وجاهت چین را برای رهبری جهان از بین خواهد برد.

در این میان واژه تجارت عالادنه چیست؟

آمریکا از تجارت عادلانه فقط به دنبال مقابله با کپی برداری چینی‌ها و به قول او دزدی های چین از تحقیقات و پیشرفت های تکنیکال شرکت‌های آمریکای است. البته در ادامه آمریکایی‌های با چماق عدالت در تجارت سراغ تمام کشورها خواهند رفت و سهمی از درآمدهای ایشان به انحاء مخلتف طلب خواهند کرد. بنظر می‌رسد آمریکا برای آینده خود راه 70 سال پیش را خواهد رفت.جو بایدن یک‌بار دیگر فریاد خواهد زد هرکه با ما نیست برماست و دشمن محسوب می‌شود.او می‌خواهدهمه کشورها پیاده نظام تسلط آمریکا بر فن آوری و اینترنت باشند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است